Söker minimalistisk rom men forfarande nybörjarvänlig

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Axellundh, 21 feb 2011.

1. Axellundh

Axellundh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej :)

Lyckades med att roota min Desire igår:D Följde DreamHawks guide men bytte ut clockwork mod recovery till Amon_RA's Recovery.

Jag flashade först in leedroid men gillade inte allt sense/htc "skräp" som fanns i den. Vill ha en rom som är mer vanilla, men fortfarande innehåller det man behöver. Testade oxygen men med den romen kunde jag inte spela in video i 720p :/ i övrigt gillade jag den.

Fast man kanske måste flasha ny radio eller nåt i så fall får någon gärna förklara hur:D
    man kan tänka mig vilken rom som helst bara den innehåller det mest grundläggande + att allt fungerar och att den är stabil och snabb.

tack på förhand:D

2. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

3. Axellundh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar:D Är verkligen 2.3 romarna riktigt stabila?
    finns det andra alternativ? gärna för/nackdelar med olika roms
    Sen är det lika riskfritt att flasha en ny radio som att flasha en rom?

en sak till jag har inte clockwork mod recovery utan Amon_RA's Recovery men jag antar att det inte är något problem?

4. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag kan bara tala för CyanogenMod 7 eftersom det är den enda 2.3 ROMen jag kört men den är riktigt stabil :)

Det finns både Oxygen och Ginger Villain som båda kör 2.3.
    Sen finns det också InsertCoin och ett par andra som är portade versioner från Desire HD och Desire Z som kör "new sense". Alltså det nya Sense helt enkelt.

Det är lika riskfritt :)

Axellundh gillar detta.
  5. Axellundh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack:D har cyanogenmod 7 app3sd+ som standard eller måste man fixa det på något annat sätt?

6. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Alternativet har du redan fått men insertcoin 1.9.1 är otroligt snabb och stabil. Dock är det sense tycker kanske en del men samtidigt kan du ta bort en del som du inte vill ha som är sense. Helt klart ett bra val enligt mig.

7. Axellundh

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så om det är några appar man inte vill ha så är det bara att öppna .zip filen och radera dem innan man kopierar den till sd-kortet?

8. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja precis dock exakt vad du kan ta bort och inte vet jag inte då jag tycker inte dom gör nån skada. Det går även att ta bort några efter installationen. Till dessa romar brukar det finnas en mer lätt version där badneews tagit bort en hel del. Vet inte om dom romarna finns kvar men kan vara idé att titta efter.

9. FouR

FouR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Finns en bra sida om detta med att ta bort saker o ting...
    http://www.baadnwz.eu/2011/02/safe-to-remove-apks-from-sense-roms.html

Blir lätt lite mer "jobb" om man vill ha bort mycket och det kan ställa till med en del skumma fenomen också. Vet av egen erfarenhet :P Borttagning av htcmsgwidgets.apk gjorde att togglingen 2g/3g började strula i mitt fall :)