Söker musikspelare till Android med lite speciella funktioner.

Diskussion i 'Applikationer' startad av _z_, 27 dec 2011.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag är spinninginstruktör & använder min laptop & ett program som heter Mixmeister pro till musiken. Mixar & fixar hemma & spelar sedan upp det på anläggningen i spinninglokalen med min laptop.

I går gjorde jag en wavefil av ett pass & drog över den till min tablet. Funkade utmärkt med bibehållna Mixar trots att låtarna visas som en & en med tidvisning & allt.

Jag vill nu ha en musikspelare med en widget som visar tid på låtarna, de jag hittat visar inte det? Jag ska då ha en spinning hemsida på min tablet med den widgeten + en anteckningswidget där jag skrivit lite info för mig ang passet.

Någon som vet av en sådan widget? Drömmen vore att den i stället för skivomslag visade tiden jättestort samt att man även kan få den att visa återstående tid av spelad låt.

Obs att det är viktigt att det är en widget alternativt en liten spelare som inte täcker hela skärmen, bredvid den så ska ju anteckningarna ligga.

Tack på förhand!

Via Tapatalk HD.

2. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
  3. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ser intressant ut! Ska kolla in den när jag kommer hem.

Tack!

Sänt via Tapatalk.

4. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Ja, gör det!
    Det var den enda jag tyckte såg lite lockande och som skulle passa in på det du önskade! :)

5. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Förstår jag dig rätt att du vill visa åtgången tid/kvarvarande tid sam total tid av låten på widgeten?

Jag kan tyvärr inte tipsa dig om någon spelare som gör så :(
    Anledningen till att jag undrar är för att jag håller på med en spelare själv. Den är väldigt ofärdig så det är lång tid kvar tills den släpps, om den någonsin gör det (kanske tröttnar innan den blir tillräckligt färdig).
    Men det är ju alltid kul att lägga in eftertraktade funktioner som inte finns hos andra spelare :)
    Eller ja, det blir i så fall på att-göra listan. Än så länge finns det inte ens en widget :P

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det skulle räcka för mig om den visade kvarvarande tid på låten, det är lixom det enda intressanta. Mitt användningsområde är ju inte direkt vanligt men drömmen är helt enkelt en vidget med uppspelningsfunktionerna samt kvarvarande tid i bautaformat. Bredvid denna widget så placerar jag en handskriven spellista med hållpunkter, det sista är nog lättlöst tror jag då jag redan har några anteckningsappar med widget.

Nu ser detta svårt ut att hitta min musikwidget. Av någon anledning så verkar det inte finnas nån som visar tid? Den som Barbie länkade till gör det tyvärr inte heller :(

Via Tapatalk HD.