Söker skribenter för en Android-Applikationer blogg!

Diskussion i 'Off Topic' startad av qviz, 3 augusti 2011.

1. qviz

qviz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tjena tjena!

Jag har nyligen startat en tips om appar till Android-blogg. Där försöker jag att skriva dagligen om appar till Android som ännu inte är riktigt stora. Det kommer inte vara någon nyhetssajt, det finns det redan gott om. Då det är ganska svårt att ha en blogg som man själv jobbar på och ska försöka att uppdatera varje dag så är det så att jag söker skribenter till bloggen.

Jag söker efter ca 3 personer till, det borde räcka för att underhålla våra läsare varje dag. Krav:

* Kunna formulera dig ordentligt, utan en massa trissel och trassel. "Keep it nice and clean".

* Ha en Android-mobil

* Ha en videokamera så du kan filma appen/spelet.

* Ha en medelmåttig dator till videoredigering (ska ju redigera filmen med intro, musik, effekter osv. Jag rekommenderar trakAx, som inte är så krävande som fungerar på lite sämre datorer, som min.)

* Ha mycket tid, så du kan göra ett inlägg om dagen. (Kanske inte varje dag, men så mycket som du orkar.)

Det var väl ungefär det.

Dock så är jag bara 12 år, men döm mig inte än, om jag för säga det själv så beter jag mig inte som en typisk p12a som whinar så fort något går fel eller liknande.

Jag hostar bloggen just nu hos Blogger. Dock om det går bra med bloggen så kommer jag att köpa en domän. Eller så kanske det finns någon som är snäll som kan ge bort en domän (spelar ingen roll, bara det har något med android i namnet att göra med)

Då tackar jag för mig. Klicka på länken här för att komma till sidan.

PS: Kan nämna att telefonen jag använder är en ZTE Blade.

Tack så mycket,
    Benjamin Ohlsson

2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag vet inte om du är varse om att det finns några andra medlemmar i detta forum som har startat upp en sida (och det finns nog någon till med samma inriktning som du). Jag skulle (om jag vore du) söka mig till dessa, då det blir bättre med få men kvalitativa bloggar än duplicerade bloggar med samma material. Jag tänkte bara upplysa dig om detta. :)

I övrigt önskar jag lycka till!

qviz gillar detta.
  3. qviz

qviz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Man tackar man tackar.

Kan du lista dessa medlemmar, så jag kan kontakta dom? Och om det rör sig om Android-nyheter så är det inte intressant, det är bara om Apps/Spel jag vill skriva om.

4. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Tyvärr kommer jag (just nu) inte på namnet på denne (dem) som har den appspecifika sidan. Vi får hoppas att någon annan fyller i detta, eller så återkommer jag när jag har hittat.

Uppdatering:

Jag hittade följande https://swedroid.se/forum/47109-blogg-om-android-appar-och-spel.html.

qviz gillar detta.