Söker stabil rootad rom

Discussion in 'Magic' started by Victor, May 4, 2010.

1. Victor

Victor Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har testat alla möjliga roms men de flesta som bygger på 2.1 är ganska ostabila och inte riktigt så rappa som jag vill minnas att telefonen kan vara.

Jag gillar även htc's sense rätt skarpt även fast det är lite mer grafiskt och nersegat än vanilla.

Jag undrar om det finns nån rootad version av den senaste officiella uppdateringen till htc magic (nordisk) som klarar att uppdatera alla saker som t.ex. Maps och så utan att telefonen gnäller och som även klarar av att göra t.ex. wirleless tethering?

Har letat runt lite på sidan men hittar inget. Eller är jag bara dålig? :P

Stort tack till den som har nåt tips att ge :D

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag letade också efter en sådan, någon som kan allt men ändå lite till.

Dom jag har testat är följande;

SuperD - baserad på 1.6, gjort för snabbhet och är mycket stabil.
    Cyanogen - baserad på 1.6, inte riktigt lika snabb men har mycket gott rykte
    Cyanogen 5 - baserad på 2.1, kör den just nu. Än så länge inte perfekt men det är den överlägset bästa 2.1 implementeringen än och allting fungerar.

Alla har naturligtvis root, och väldigt få installerade skitprogram från starten. Vill du ha Sense på telefonen så blir det genast segare då vi med Magic saknar den mängd RAM som Sense gärna vill ha.

SuperD:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=613809

Cyanogen:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=613809

Cyanogen 5:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=672992

3. fregor

fregor Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är du villig att offra lite stabilitet för 2.1 så hade jag rekommenderat CM5 testen som finns nu. Annars så tyckte jag SuperD (1.6) var väldigt fin. (saknar Exchange stöd så den fick sparken efter en stund :))

Dessa fungerar bara med 3.22 radion så du måste nergradera om du kör nyare radion idag. (till Sense)

4. Victor

Victor Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör SuperD för tillfället. är cm5 testen hyffsat stabil? :)

5. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

CM5 testen är väl inte direkt stabila, jag har haft problem med alla gps-baserade appar, folk har rapporterat bekymmer med sms som inte kommer fram, dålig eller skakig datatrafik och sen är det en hel del kända buggar också.

6. pellen

pellen Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Antar att det är en svenskköpt Magic du har? Dvs 32A med lite mer RAM än 32B.
    Om så är fallet och du vill ha en stabil ROM med Sense så rekommenderar jag CursorSense. Den bygger på den officiella Sense-ROMen till Magic (dock den som släpptes till Rogers i Kanada, så den är på engelska men svensk ordlista finns) och är givetvis rootad och även optimerad så den flyter på mycket bra om du frågar mig. Desvärre är bygger den på Android 1.5, precis som den officiella Sense-ROMen till Magic, så man får ju inte senaste Maps, Wireless tethering fungerar dock prima :)