Söker surfplatta kompatibel med stylus

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sasori, 22 okt 2018.

1. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Hej! Jag söker en platta med Android som jag kan rita på. Jag behöver även anteckna och ritar mycket av det som visas på föreläsningarna vilket gör att den behöver vara kapabel att hantera en aktiv stylus. Finns det något vettigt på marknaden? Klarar till exempel galaxy a från 2018 av detta eller måste jag klättra upp i prisklass? Mycket tacksam för hjälp, det här var en djungel jag inte var beredd på.

2. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 398
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    det gör den inte. det fanns en modell av förra tab a som hade stöd för penna, men den såldes aldrig i sverige. det billigaste alternativet vad gäller själva plattan torde vara asus zenpad 3s 10, men pennan ingår inte och jag vet inte hur lätt den är att få tag i. har för mig att den hette typ asus pen eller nåt sånt helt enkelt. sen har plattan ett par år på nacken också, men jag skulle tro att den håller måttet fortfarande - jag minns den som riktigt trevlig och med en väldigt fin kvalitetskänsla.

men tab s3 kanske egentligen är ett mer ekonomiskt alternativ eftersom den gått ner en hel del i pris från release, och då ingår ju pennan. jag tycker tab s4 som helhet är ganska mycket bättre, men den är ju verkligen snordyr

eller så kollar du ebay uk eller nåt om du fortfarande kan få tag på ”tab a with s-pen”

tillägg: eller... så biter du i det sura äpplet och köper en iPad 2018 och en apple pencil till :). om du inte behöver kunna göra filhantering

bernard och Sasori gillar detta.
  3. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Tack för hjälpen. Det är lite snårigt med mina specifika idéer om vad jag vill ha. Apple blir det nog inte men jag kikade lite på s3 och 4 och det ser aktuellt ut. Väntar med förhoppning en månad till på black Friday och cyber Monday och håller tummarna på s3.
    Tack igen. Tur att jag kikade in här innan en tab a beställdes :D

kissidor gillar detta.
  4. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Förutom redan nämnda, finns det också: Galaxy Tab A P580 och Huawei M5 Pro med stylus. Tyvärr säljs dessa modeller inte i Sverige och man får hitta på Ebay eller AMAZON uk/de.
    P580 är från 2016 tror jag och M5 Pro 2018. O. B. S endast M5 pro stödjer stylus och inte vanliga M5 som säljs i Sverige just nu.

5. cobben

cobben Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 207
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Jag har en Win 10 platta Cube iWork 11 stylus some jag är väldigt nöjd med, den har en Wacom stylus, om det säger dig något.

Företaget Alldocube hade tidigare även flera android plattor, men nu verkar det nästan bara finnas Win10 plattor utan stylus på deras butik på Aliexpress.

Min finns dock kvar, om du nöjer dig med en inte helt modern Win10 platta.