Söker tips om nån bra klock och alarm app!

Diskussion i 'Applikationer' startad av H3raz, 27 jan 2011.

1. H3raz

H3raz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör oxygen idag och klockan / alarmklockan är smått värdelös!

Jag söker någon app med både klocka och alarm som även har snygga widgets samt lite större utbud av alarmsignaler än orginal gärna nån där man kan ha t.ex mp3 som alarm. Tips mottaget tacksamt!

2. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Varför skall du ha en kombinerad app? Använd en klockapp och sedan en alarm-app. Så länkar du bara så du kommer till larm-appen då du trycker på klockan..

Denna kan kanske vara något http://www.androidzoom.com/android_applications/tools/alarm-clock-plusv2_gtpz.html

Väckarklocksappen Alarm Clock xtreme free är bra.
    Du kan ställa in så att du stänger av den antingen via ett matte-problem (fick 7 x 14 på medium nivån kl 05.30.. taskigt), du kan även ställa så att du måste färdas i en viss hastighet(gps) för att larmet skall stängas av.
    Vidare kan du ställa så att du måste klara fler matteproblem beroende på hur många gånger du snoozat och så kan du ställa så att snoozen så den minskar (dvs först 5min sen 3min sen 1 min osv), det går såklart även att ställa in så det inte går att snooza.

Finns massor av väckarklockor, så sök runt lite på forumet efter fler.

Här har du en go låt att vakna till:
    vuvuzela mp3 (högerklicka och välj spara som, trycker du på den så kommer du bara till en sida som spelar upp den.) :)

Angående klocka så föreslår jag att du använder en annan app för det (om du så önskar så går det ju att länka från den till alarm-appen då du trycker på klockan).
    Det finns en hel uppsjö av clockor.
    Här ser du några: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=32437
    Jag använder "Minimalistic text" för tillfället, men den är ganska bökig att sätta upp som man vill ha den, massor av inställningar och möjligheter dock!
    Såhär ser den jag gjort ut.

mvh
    /Max

Last edited: 27 jan 2011
  3. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag tycker själv att alarmklockan i Oxygen är grym! Speciellt i jämförelse med Sense alarmet..

Men jag kan tipsa om Kaloer Clock annars, den fungerar mycket bra och finns med några olika stilar som du kan välja i menyerna.. :)