Hejsan
Jag är helt ny inför Android och får inte min ny telefon (HTC Desire HD) att fungera helt som den borde, jag antar många kommer tycka jag är en klant som inte lyckas, well so be it...
Mitt problem är ev att jag inte begriper grunderna i Android och hur det är uppbyggt inkl språket?
Jag använder sedan tidigare Gmail som enda mail, samt för kalender och kontakter.
hade allt fungerade perfekt på min tidigare Iphone men nu blir det lite konstigheter, nämligen dubletter...
När jag packat upp telefonen och startat inställningarna/installationen kom första frågan?
1. för att få meddelanden om mail och kunna skicka vilken tjänst skall jag konfigurera?
Visst har telefonen en inbyggd mailklient för detta samt en medföljande Gmail program? jag tro men vet inte riktigt vilken som är vilken men jag får TVÅ meddelande om alla mail i olika program och det känns ju onödigt, vill ha EN bra funktion.
2. Kontakter, jag ha dubletter i telefonen men inte i min gmail-kontakter på stationärdatorn
För att tex mail skall fungera rakt ner i luren behöver jag ha BÅDE Gmail samt Exchaneg active sync aktiverade (har det nu) förstår ärligt inte varför jag behöver det och vad respektive prog gör.
kan HTCSense sync störa/göra dessa problem?
Vore uppskattat om någon kunde förklara lite pedagogiskt eller peka mig i rätt riktning!

Click to expand...