Sökes: optimal rom för batteritid

Discussion in 'Hero' started by backflip1, Aug 17, 2010.

1. backflip1

backflip1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har någon koll på en rom som är riktigt bra då man söker batteritid, har testat runt lite och får inte mer än 24 h på de flesta. Ngn som har any ideas?

Mvh

2. backflip1

backflip1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Eller är kanske rent av orginal romen den bästa, inte testat orginal 2.1an än?

3. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

kan få ut 3 dagar med VE4 samt de flesta om man stänger av 3G och WiFi när man inte använder det :)

4. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

inte så speciellt stor skillnad enligt mig. ta en som är baserad på en officiell release från htc (typ villianrom 12)

det viktiga är hur du gör med inställningarna. kör så låga clock frekvenser som möjligt (finns mycket att exprimentera inom governors också)

stäng av wifi etc om du inte använder det.
    ett hett tips från mig är att stänga av always-on data. gör en jäkla skillnad

5. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör med nedclockad när skärmen är av, och med Juice Defender (stänger av internet när jag inte behöver det), med det får jag vanligtvis typ 3 dagar.

6. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

samma som mig då, tror inte det går att krama ur så mycket mer, men jag kör med OC och skärmen har jag på auto så kanske att det går att krama ur lite mer :)

7. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör min överklockad också (fast bara när skärmen är på, annars är den nedclockad :P), och auto på skärmen, men som du säger, så hade man nog kunnat får typ 4 dagar om man ändrar det, men jag tycker inte en extra dag är riktigt värt det. :P

Kör med den officiella rommen föresten, eller elelinux rootade version av den alltså.

8. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

haha nej en till dag behöver man nog inte, jag kopplar ändå upp den till laddaren varje kväll :P gör bara av med ca 8% på en dag om jag inte pillar för mycket :)

9. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha, jag gjorde ett litet test för några veckor sen, provade att inte använda den alls och se hur länge den räckte, efter en vecka så låg den på ca 40%, så det gör alltså sjukt stor skillnad att stänga av internet, clocka ner den och inte använda den :P

10. cyborg

cyborg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

24h låter bra i mina öron, min stackars hjälte håller knappt 9 timmar. :cry: