Sökes: Talande opensource-väckarklocka med väder/nyheter

Diskussion i 'Applikationer' startad av Xboy, 8 jan 2011.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Hej alla. Jag letar en väckarklocka som säger till mig vad klockan är genom Androids talsyntes och berättar hur varmt (kallt) det är ute, de senaste nyheterna och annan relevant morgoninformation. Då jag är totalt ointresserad att installera appar med sluten källkod som begär en massa konstiga rättigheter är endast program med öppen källkod intressanta.

Så - med bakgrund av ovanstående, har någon några förslag på en väckarklocka som passar in på mina kriterier?

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

så jag antar att du testat den här ?

Good Morning is more than a talking alarm clock; it's a personal wake-up assistant. It can play a song and read the time, date, weather forecast, calendar entries, and a custom message of your choice. And for hard-to-wake types, it can force you to solve a math problem to turn of the alarm.

New voices are available for purchase in-app through SVOX.

Multiple alarms available with pro key! Access them by hitting "menu" on the main screen.

Something broken? Email me, I'll help!

Recent changes:
    Update fixes force-close issue that some users were seeing recently, possibly because of OS upgrades

[​IMG]Good Morning
    by Flywheel
    50,000 downloads, 2107 ratings (4.2 avg)
    Free

Xboy gillar detta.
  3. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Tusen tack för hjälpen (och pluspoäng för grafik, beskrivning och QR-kod!). Det du tipsar om är nästan precis det jag vill ha, med ett viktigt undantag. Det är inte öppen källkod. Kalla mig försiktig i överkant, men efter att ha sett Prisjakts applikation är jag numera väldigt skeptisk mot program med sluten källkod som begär alla möjliga rättigheter (inklusive tillträde till adressbok, mail och SMS-meddelanden) utan att man egentligen har någon aning om vad programmeraren egentligen gör med informationen. Så nej, väckarklocksprogrammet "Good Morning" är därför, sina finesser till trots, helt ointressant.

Jag är dock givetvis ändå tacksam för ditt ingående svar! :)

4. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

helt okej för mig, kul att du uppskattar hjälpen :)
    kollade faktiskt inte om det är öppen källkod eller ej, kom bara ihåg att jag sett nåt liknande du efterlyste.
    sen kanske jag inte bryr mig så mycket om rättigheter osv men kanske borde kolla mer, btw vad var det med prisjakts appen?

5. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

6. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Återigen, tusen tack (och jag beklagar det sena svaret) :-). Det andra programmet du tipsar om verkar ännu bättre, även om dessvärre också verkar vara sluten källkod.

Prisjakts-appen är ett jättebra exempel på ett slutet program som begär extremt många rättigheter trots att det inte ens är i närheten motiverat. För att jämföra priser behövs tillgång till kameran :) streckkoder), en internetförbindelse (för att kunna prata med Prisjakts server) samt möjligtvis tillgång till GPS för om användaren vill se var närmaste billigare butik ligger. That's it. Ändå kräver Prisjakt bland annat tillgång till att både läsa och skriva personliga data med mera. Jag köper inte det, och jag är väldigt förvånad att andra totalt okritiskt laddar ner och installerar allt möjligt trots att det bara är programmeraren själv - i det här fallet någon anonym människa på Prisjakt - som har någon aning om vad appen egentligen gör.