Solid tires

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Duckman, 19 jun 2023.

1. Duckman

Duckman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Äger för nuvarande en Ewheels E-7 Scooter men har stora problem med däcken, får punktering hela tiden så har nu bestämt mig för att köra med solid tires. åker med scootern varje dag till jobbet så är beroende av att den ska fungera felfritt.

Då folk här verkar vara rätt kunniga så undrar jag om det finns några solid tires ni kan rekommendera till min scooter.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 270
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Smäll på tubeless istället, de har ingen slang, men du fyller ändå dem med luft. Sitter en tätningsmassa i dem som ser till att det sluter tätt och som gör dem punkteringsmotståndiga (preics som på bildäck): Däck till elsparkcykel | E-Wheels®

Solida däck är verkligen ingen höjdare att åka på, sista utvägen. Dels får motorn arbeta mer iom betydligt större rullmotstånd, utöver att de väger mer, men sedan är komforten också mycket dålig.

Jag hade Tubeless på min G30 Max och fick inte punktering en enda gång under de 1,5 år jag ägde den.

Last edited: 20 jun 2023
  3. Duckman

Mottagna gillanden:
    0
    har haft totalt 3 stycken tubeless till min scooter som jag fått punktering på, de jag hittar till min scooter har tyvärr en värdelös kvalite. Så jag känner nu att min sista utväg är solid tires tyvärr..

4. Duckman

Mottagna gillanden:
    0
    Kan ju lägga till att jag för tillfället kör med tubes, har sen de första däcken gick sönder kört med zefal vätska i däcken.