Tips: Sonic At The Olympic Games - Tokyo 2020

Diskussion i 'Spel' startad av RURAL, 7 maj 2020.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Jag har sett fram emot det här spelet! Sen när jag läste att OS är typ inställt eller framflyttat var min farhåga:
    Vad händer nu med Sonic At The Olympic Games? Men det släpptes som planerat i dag.

Men alltså, är det kul då?
    Jovars, än så länge är jag nöjd.

Vad är det då?
    Det tror jag du kan lista ut! Om du spelade Track & Field som liten kommer du fatta grejen direkt. Du är Sonic (eller någon annan karaktär från den populära spelserien, spelet innehåller en mängd att låsa upp och spela som) och du är i Tokyo för att delta i de olympiska spelen. Spelet erbjuder ett relativt stort antal minispel såsom 100 meter sprint, häck, spjutkastning, klättring etc. I vissa grenar handlar det som att klicka så frenetiskt snabbt som du bara kan på skärmen emedan vissa andra kräver mer finmotorik. Men i korta drag så klickar och svajpar du dig igenom hela OS. Jag är lite imponerad över hurpass bra variation de ändå lyckats få till mellan de olika grenarna - även om det bergis kommer bli monotont i längden när man kör sitt 150:e likadana sprintlopp.

Du kan tävla mot dig själv, eller mot andra. Klå bästisen i längdhopp eller en random japan i karate. Pulsen är hög, känslan av "men OK en gång till då" infinner sig lätt. Så som det ska vara. Som det var på gamla Track & Field-tiden.

Jag har faktiskt saknat ett spel av den här sorten för Android och det här känns som ett gediket bygge med där såväl karaktärerna som de mobilanpassade kontrollerna getts stor kärlek.

Spelet kör en affärsmodell som de kallar "free to start". Att installera det kostar dig inget och du kan spela igenom första "kapitlet", men behöver sen hosta upp en peng för att låsa upp hela innehållet. Jag ser inga problem med detta - i en spelvärld som kantras av mikrotransaktioner, gachasystem och lootlådor är det snarare befriande. Jag ger SEGA min hundralapp, och Sonic At The Olympic Games - Tokyo 2020 ger jag en 4 av 5 möjliga. Älskar ju Sonic trots allt han gått igenom senaste decennierna. Det är är supercharmigt.

En farhåga jag ser med spelet är att hypen kanske släpper sen när själva OS-hypen är över, och SEGA överger sitt spel. Jag kan också tänka mig att SEGA på grund av rådande läge kan tappa en del av den budget som från början avsatts för spelet, och kanske inte lyckas underhålla det med kontinuerliga uppdateringar, nytt innehåll etc. Vi får se. Jag kör så länge det är kul och levande.

Du kan installera spelet från Google Play Store såklart. Det är en installation på 90 MB och efter introt kommer du behöva ladda ner cirka 500 ytterligare MB data. Sen är det bara att köra. Hoppas vi ses i spelet!

(spelets nu låga betyg kan skyllas på att SEGA släppte nedladdningen innan de öppnade servern, så ett par tusen kids trodde att spelet var helt trasigt och downvotade det)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sega.tokyo&hl=en_US

Last edited: 7 maj 2020
    bernard och R3b0rn gillar detta.