Sony eller Samsung, bra skärm och kamera?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RoadRunner, 31 jul 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. RoadRunner

RoadRunner Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Eftersom detta är till frun och inte till mig själv så begränsar jag mig till dessa två märken av olika skäl (igenkännandefaktor primärt).
    Prisklass, gärna runt 2-3 000:- men kan i värsta fall överleva mera om det är värt priset och ev. kan det ju också vara möjligt få bättre pris med abonnemang så... men tycker att en S4 och de allra senaste Premium-mobilerna är snäppet mycket utifrån användningen och priserna.

Krav:
    Så bra kamera som möjligt, gärna med separat knapp. Definitivt inte under 8MP och då ska den vara bra också.
    Stabil, vill inte ha strul.
    Stor skärm, SIII inte för stor...
    Bra batteritid
    Bör tåla att tappas ibland men behöver inte vara extremt stöttålig.

Det är väl grunderna.
    Några telefoner som jag kikat lite på är Sony Xperia ZR och V samt Samsung SIII och S4 Mini. Skulle också kunna tänka mig att en SII är lämplig med tanke på kraven och priserna...
    Tar gärna emot andra förslag också inom dessa två märken om någon har bra tips, ska vara märkbart större och bättre än hennes Xperia Neo vilket inte bör vara helt omöjligt :)

Kort och gott, ska användas till Facebook och CandyCrush etc. förutom att ta bilder och skicka SMS så 4G är oväsentligt och om en mobil inte fixar prestanda för detta så är den definitivt inte värd att tänka på :)

2. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon: