Sony Ericsson K750i hade allt

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av eva-maria, 6 feb 2013.

1. eva-maria

eva-maria Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Sony Ericsson K750i hade allt, med en extra funktion som jag inte hittat på någon annan nyare mobil, nämligen Röstuppringning via en knapp på sidan av telefonen, och man behöver inte använda handsfree. Mycket bekvämt bara trycka in knappen, säga namnet i på den man vill ringa upp, så ringer den upp. Mycket behändigt i en nöd eller stress-situation. Det enda som mobilen inte längre klarar av är Internetsök. Jag har även en android. Har två kontant-simkort, bara för att jag inte kan förmå mig att släppa röstuppringning via ett enda knapptryck. Det är bara det att det är dyrt att tanka två telefoner, då jag bara skulle använda den ena för att ringa och sms. En sådan prisplan borde vara billigare än den som det ingår att surfa. Då kunde man behållit den gamla också.
    Någon som har tips?

2. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

K750i hade den jobbiga styrknappen i mitten haha jag fick alltid så ont i tummen av den!.. enligt mig var K550i bättre :D Och när det gäller den funktionen du eftersöker så tror jag att det funkar genom att man trycker på knappen på sony ericsson handsfreen och säger namnet! Jag har för mig att det funkade så i alla fall på Sony ericsson och det kanske funkar på dagens telefoner :)

3. inact_0024

inact_0024 Guest

precis som Sonyanvändare säger fungerar röstuppringning via en knapp på headsetet med mitt mw600 och sony xperia s. man håller bara inne samtalsknappen ett slag. Sjukt störande enligt mig då den titt som tätt vill ringa upp nån random person om man råkar komma åt knappen.

4. eva-maria

eva-maria Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack sonyanvändare och hulan för svar. Det är ju just det att man måste ha handsfree på de nyare mobilerna. Håller ni med om att det var en bra detalj på den gamla K750i att man inte får några störningar, för att man bara behöver använda en knapp som sitter på telefonen och inte har kablar till headseat eller bluetuth inkopllat? Jättebra om man hamnar i stress eller nödsituation, man säger namnet eller ljudet man spelat in för respektive person man har i telefonboken, medan man trycker in knappen, sen ringer det upp.
    Förresten bluetuth finns ochkså på telefonen.
    Nånting som heter IR-port också, men vet inte vad man använder den till.

5. ZaInT

ZaInT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Nej, det gör jag inte men jag har aldrig fattat grejen med röstuppringning och känner nog inte en enda person som använder det mer än möjligtvis första dagen man fått en ny telefon och vill leka runt.
    IR börjar tydligen komma tillbaka till telefonerna för övrigt, varför vet jag inte men så är det.

6. faidros

faidros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

^^
    IR kommer tillbaka för att man ska kunna använda mobilen som fjärrkontroll

7. xpz

xpz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Med Xperia z syns kamera app och walkman app på menyn för att låsa upp telefon kanske går lägga in röst appen där, om det hjälper, har man bråttom ringa ska man vara glad att det finns mobiler och inte som förr bara Telias fasta telefoner med ringskiva
    :-D