Sony Ericsson säljas

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av dreammalmo, 26 jan 2011.

1. dreammalmo

dreammalmo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror snart det är dax för SE att säljas till ett företag som kan kommersalisera telefonerna med övriga produkter som appar osv

Det finns hur mycket som helst runt telefonerna som gar att affärsutveckla, men jag tror inte SE klarar av det eller har det som sin strategi....

hmm...

2. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Har du hört något rykte om det eller?

Och nej, jag håller inte med. Det handlar om att de måste vara dynamiska och anpassa sig. Så har det varit för företag i alla tider, de som inte kan anpassa sig till nya klimat och marknader försvinner. ;)

Dock är det en relevant fråga om de har kapaciteten att ställa om ännu mera....

3. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Var det roligaste jag hört på länge :D
    Sony Ericsson är ett samarbete mellan Sony och Ericsson. Tror du att någon annan än dessa skulle få använda namnet Sony Ericsson? Nej, börjar det gå för dåligt (kom ihåg att det redan gått "dåligt" en gång, och då slöt ju som vi vet båda moderbolagen upp och verkar reda ut den stormen rätt bra) eller kanske om Sony eller Ericsson inte vill vara med längre så kommer det läggas ner eller kanske de fortsätter tillverka telefoner var och en för sig, men Sony Ericsson kommer aldrig att säljas ;)

4. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Vad SE har i bakficka nu kan bara generera klirr.

Man har sett mycket piss i trådar om x10 och allt vad det inneburit.
    När nya lurar (psp/arc) har kommit stod det också mycket piss.
    Nu däremot ser man i de senare trådarna (förutom enstaka barnsliga inlägg)
    att folk verkar börja tjata på SE att sluta visa telefonen och börja sälja den istället.

De har nog lyckats med sina fina videos att faktiskt få mer och mer folk att förlåta dem
    och faktiskt inse att de har skärpt sig.

Som sagt, nu ligger de i täten med osversioner och jävla grymma telefoner på sikt.

Håll ut - snart är andra tillverkare omkörda :)

För att besvara din fråga/påstående:

Sony Ericsson har två företag bakom sig: 1) Sony (apstort bolag). 2) Ericsson (apstort bolag).
    Bägge har mycket stora marknadsandelar inom sina segment och cashflows att trycka in i SE
    om det skulle behövas. Oron är mycket avlägsen ;)

// A