Det är ju lite sorgligt att man inte kan få vara riktigt nöjd med saker. Jag beställde Arcen samma dag som den släpptes, från
Halebop med ett låst abbonemang då priset blev väldigt fördelaktigt (då jag inte ändå förutsåg att jag skulle vilja byta från
Halebop). Telefonen anländer och en kärleksaffär börjar omedelbart, fantastisk liten pryl, hjärtskärande vacker och både rask och med långt bättre batteritid än min tidigare HTC-telefon.
Dock får jag nu och då något mystiskt prassel i hörlursutgången, i takt med att jag rör mig när jag går eller dylikt. Jag bestämmer mig för att ignorera det tills vidare, kan ju vara något som sliter till sig (kan ju ha fått någon beläggning på hörlurskontakten för allt jag vet). Dock blir problemet bara värre, tydligt något slags glapp i ljudet, jag testar med lite olika hörlurar för att se till att se till att det inte är något enskilt problem, men till och med originallurarna börjar prassla rätt vad det är. Så efter en vecka så skickar jag in den för service, med en rejäl beskrivning på vad jag har testat och vad problemet är.
Reparationen tar
över tre veckor, vilket irriterar ordentligt, men så länge problemen blir fixade mår det väl vara hänt. Telefonen återkommer igår och det visar sig att vad verkstaden har gjort är att installera senaste rom:en och skicka med ett nytt par originalhörlurar.
Helvete.
Felet är förstås kvar och trivialt att reproducera. Tar kontakt med
Halebop support igen, de säger att jag måste skicka in på reparation igen, skyller på Sony-Ericssons regler att det inte går att få telefonen utbytt istället nu när de misslyckats med att reparera den (kanske lite fel formulerat då de inte verkar ha gjort något slags försök alls). Tydligen måste de misslyckas tre (!) gånger innan de är villiga att erkänna förlust. Så nu får jag sätta ihop ett nytt paket i exakt samma ärende, och jobbar på att tjaffsa på
Halebop att få tillbaka pengar för fraktkostnader, de vill ge mig en samtalspott, men jag ringer knappt alls så det är värdelöst.
Varför skall det vara så förbannat svårt?
Click to expand...