Sony köper ut Ericsson ur Sony Ericsson?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Concha, 6 okt 2011.

1. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det florerar just nu många artiklar som påstår att det förekommer förhandlingar mellan Sony och Ericsson gällande att köpa ut Ericsson ur Sony Ericsson. Detta för att Sony ska kunna köra en samlad lineup och kunna integrera mobiltelefonin i deras övriga sortiment, såsom PSP, Vita etc... Vad tror ni?
    Är det dags efter 10 år att bryta.? :P

En av källorna: http://online.wsj.com/article/SB100...ml?KEYWORDS=Sony+Ericsson#articleTabs=article

2. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Av någon anledning låter det mer lockande med en mobil från Sony, än Sony Ericsson. Fråga mig inte varför.

Concha gillar detta.
  3. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag kan tänka mig att det skulle vara rätt positivt.. Tror att dem då skulle bli mer som Samsung och HTC med att snabbare än idag, komma med lite mer "aktuella" modeller, med lite mer aktuella tekniska specar, såsom dual-core etc etc... Vi får se vad som händer...:)
    Sony Ericsson är i princip den enda tillverkaren på marknaden som inte tex kör dual-core..

4. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

5. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Intressant, jag känner precis tvärtom. :)

Sony-produkter är dessutom bojkottade i det här hushållet så det skulle försvårar saker även om de skulle lyckas tillverka attraktiva telefoner.

Med Nokia på god väg att kasta sig nedför ättestupan och SE i graven om detta rykte stämmer så får man väl börja kika mer på Samsung.

6. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Köper en iphone 5 efter min arc om detta rykte stämmer... Hatar Sony

7. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Oj. Varför allt detta hat mot Sony? Jag tycker Sony brukar kunna få ut rätt bra och oftast väldigt snygga grejer.

8. Exodite

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

I ett ord: PS3.

Deras turer angående denna maskin enbart visar på en total ignorans inför allt vad konsumenträttigheter heter.

Sony gör alldelens utmärkta produkter i rent teknisk bemärkelse, dock har de mycket att kompensera för innan jag skulle köpa - eller rekommendera - en av deras produkter.

9. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    på xda är det tvärtom alla hatar Ericsson delen och älskar Sony.. Men vad jag inte förstår är vad skillnaden kommer bli, jag menar här jobbar juh sony och Ericsson tillsammans så i min värld blir juh Följden av detta att sony förlorar Ericssons patent och utvecklare?

From my CyanogenMod, official by FreeXperiaProject-Team

10. tias

tias Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    Pixel 7 pro
    Platta:
    OnePlus pad 2
    Dessvärre tror jag att Ericsson skulle lägga ner sin mobil tillverkning helt om Sony köper ut dom. Fast jag skulle då gärna vilja ha en Ericsson telefon igen ;)
    Men skulle nog aldrig köpa mig en Sony telefon tror jag.
    Sony har väl aldrig varit duktiga på design av mobiler om jag inte missminner mig vilket Ericsson varit med sina gamla goa T68 och T28

11. jn84

jn84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vågar man, någon gång i en ljus framtid, hoppas på nytillverkning av världens enda riktigt ordentliga och manliga mobiltelefon, hajfenan?

100% fri från fjollerier.

12. Amiga

Amiga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROOT-KIT :mad:

Mer behöver man inte säga...

Bojkott mot alla Sony produkter.

13. bobbey

bobbey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja förstår inte riktigt varför?

Har inte Sony en egen division nallar i Braviaserien i japan branadade SE?

14. maagnusj

maagnusj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undrar vad som händer med alla SEMC-anställda o dess konsulter i Lund om Sony köper ut Ericsson?

Nu jobbar jag inte längre på SEMC, men är klart oroad för regionen.

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

+1.
    Word.

Förstår mig inte alls på Sony längre. Det har växt fram ett sådant förakt efter alla tvister kring PS3an som det blir riktigt svårt för dem att bli av med.

Det är lite med sorgen blick jag läser det här ryktet då jag i princip alltid har tyckt om Ericsson då jag haft ett flertal telefoner från tidigare år. Visst, efter X10an ville jag inte röra SE igen men det råder ingen tvivlan att de enligt mig. Gör bland de snyggaste telefonerna som finns på marknaden.

Sonys tvister kring att sätta dit sina konsumenter och begränsa deras frihet tycker jag går emot stöttepelarna som är Android, dvs öppenheten och möjligheten att göra vad man vill så att säga. Det är en av anledningarna att jag nog aldrig skulle köpa en Sony telefon och att jag inte har någon Sony produkt i mitt hushåll.

What varför?

16. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Tråkiga nyheter tycker jag. :(

Hoppas inte det händer. Tycker Sony står för en mycket mera stängd politik. Jag tycker SonyEricsson har utmärkt sig som dotterföretag att visa mer fria tyglar.

17. Swedish Berserk

Swedish Berserk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hatet mot Sony har jag aldrig förstått mig på. De gör högkvalitativa produkter som fungerar mycket bra i de flesta fallen.

Jag tar ett citat ur denna artiklen: Sony nearing deal to move cellphone operations in house, buy out Ericsson's half -- Engadget

"Some difficulties remain, such as properly valuing the company and settling on a price for Ericsson's roughly $1.3 to $1.7 billion worth of mobile technology patents, but a deal is expected to be reached sooner rather than later"

Så de tänker uppenbarligen köpa åt sig Ericssons patent. Frågan är ju vad som händer med Ericsson om detta går igenom?

18. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tycker inte heller om detta. Då försvinner ett till företag helt i utländska ägor, vilket aldrig är bra. Vad har vi kvar för företag i sverige? ERICSSON och VOLVO LASTVAGNAR. De andra är inte längre svenska. Nä, nu får det vara slut på detta. Kämpa om att behålla våra företag i svenska ägor, även Sony Ericsson. Kom ihåg att Sony körde sin mobildivision och det var snarare den delen som behövde räddas. Ericsson var på uppgång då.

19. Exodite

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som redan noterat i tråden så handlar det inte om de produkter Sony tillverkar utan snarare hur företaget agerar.

I mitt fall är det så enkelt som att rösta med plånboken, eftersom jag inte accepterar företagets agerande så köper jag inte deras produkter.

20. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Skulle nu Sony köpa upp bolaget helt, så kommer iallafall jag ser mig om efter andra märken. Sony är för mig inget företag med bra företagskultur. Men då får man fundera på andra mobiler, och det var ju inte det lättaste. :-)