Sony WF-sp800n

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RURAL, 20 jun 2020.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Jag kan inte se att dessa ens nämnts här på forumet. De släpps om nån vecka tror jag.
    Är någon intresserad av dem? Har någon förbokat? Har någon kanske på förhand testat dem?

För min del talar det för ett inköp. Jag antar att Sony i sedvanlig ordning presterar väl sett till ljudkvalitet. Bra batteritid, brusreducering, vinge för säkrare passform och billigare än WF-1000XM3. Även svettsäkra men jag svettas inte så mycket men kan ju vara nice om det regnar.

Sony WF-SP800N – trådlösa brusreducerande hörlurar för sport

Last edited: 20 jun 2020
    polonius gillar detta.
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 577
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ser de inte lite klumpiga ut vs Galaxy Buds? Dvs för att vara träningslurar.

3. RURAL

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Jo kanske! De ska vara cirka lika stora som 1000XM3, men jag tänker att vingen hjälper till.
    Grejen är den att jag inte tränar. Men behöver oftast en vinge ändå pga. konstiga öron.
    Buds är ju enormt små och smidiga men jag börjar sakna aktiv brusreducering samt Sonys premiumkänsla för ljud. Så dessa kommande verkar vara bästa köpet för mig.

bernard gillar detta.
  4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 577
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, ljudet borde bli bättre med tanke på storleken. Borde rymma kraftfullare element, och batteritiden var ju bra med.

Vilka codecs har de stöd för dock? Verkar inte stå någonstans? Sony verkar ha börjat ditcha AptX till fördel för LDAC.

Ryktas att de nya 1000XM4 bara kommer ha stöd för LDAC (utöver SBC som ju är standard-BT-codec).

5. RURAL

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Har någon testat dessa än? Jag har bestämt mig för att skippa dem - läste att de behöver parkopplas och att det inte går att använda dem individuellt på ett bra sätt - vilket är något jag värdesätter att kunna göra, t.ex. i sängen.
    Får se vad nya Galaxy Buds Live har att erbjuda istället!

Last edited: 3 aug 2020
  6. RURAL

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Nu är jag här igen. :) I min tråd.
    Jag har kunnat lägga beslag på ett par WF-SP800n nu trots allt. Jag är imponerad! Stora är de, då jag är van Galaxy Buds och nu även Pixel Buds - men skillnaden i ljudkvalitet är enorm.
    Även så batteritiden: 9 timmar med ANC och upp emot 12-13 timmar utan ANC (sen lika mycket till via fodralet, som i sig är sjukt stort och fult).

Som sagt, stora. Det som stör mig mest med det är att fåfängan kickar in. Jag tror jag ser ut som en pajas med dessa i öronen. Lite äcklig känsla också att de tycks "dingla" och duttar emot örat / kinden när man går. Sitter fast gör de dock, de sitter bra fast på sin plats i örat, nog tack vare vingen (som är avtagbar).

Ser att jag i mitt inlägg från slutet av Juli skrev att jag hade läst att man inte kunde användas dessa individuellt, en och en liksom, men det kan man ju visst. :shrug:

Jag var tveksam till touchkontrollerna först. Enkeltryck för att aktivera ANC? Ugh. Men jag såg att man ju kan konfigurera det i Sonys Headphones-app så det är
    ju smidigt.

Byggkvalitén är gedigen. De känns mycket mer "premium" än Galaxy Buds som känns lite som något man kan vinna i en sån där "stoppa i en femma och vrid om"-maskin. Nej, nu var jag taskig. Jag gillar mina Pixel Buds på många sätt men de känns lite billiga att ta på av någon anledning.

astrob0y gillar detta.