Jag gillade bakstycket. Det är lite lätt texturerat och ligger fint i handen med en rätt behaglig yta. Byggkvaliteten kändes också god, bättre än låt säga Moto G6 Plus skulle jag påstå (men så är Sony dyrare också), mer i nivå med tex Nokia 7 plus.
21:9-formatet är ju helt klart speciellt, men inte riktigt så farligt som jag först tänkt mig (dvs av bilderna att döma). De ligger ändå okej i handen och Sony har anpassat UI:t för att göra det enklare att komma åt tex notifikationsfältet genom funktioner som att bara svepa nedåt på hemskärmen (vilket iofs många andra redan har så klart), så man behöver inte ta sig hela vägen upp till toppen av skärmen för det ena och det andra. Det finns fler sådana småsaker som gör de bättre lämpade för "enhandsanvändning", och det är väl egentligen ett måste med 21:9.
Skärmen upplevde jag också som rätt bra, men hade bara kort tid med dem, men tex bakgrundsbelysning var jämn/såg inga tecken på skärmblödning eller dylikt.
Fingeravtrycksläsaren i låsknappen fungerar rätt hyggligt, men det är ingen taktil knapp som ger feedback , utan den är endast kapacitiv.
Att kamerorna sticker ut från bakstycket är lite synd, men så är det ju på väldigt många telefoner idag. De sticker dock inte ut så mycket och det går att skriva på luren medan den ligger ned utan att den vickar så mycket.
Last edited: 27 februari 2019