Problem: Sony Xperia S - Barnsjukdomar

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av XperiaS, 10 apr 2012.

1. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Köpte min Xperia S på ThePhoneHouse med Tre och allt var perfekt tills nu..

Märkte igår att min Kamera tar Gulaktiga bilder och att den inte är alls lika snabb längre som den var i början, då kunde jag ta bild efter bild men nu ställer den in focus hela tiden och är seg, är det nån mer än jag som har problem med detta?

Sen har vi ju det kända "Smudge" fläckarna på skärmen som ligger ovanför Homeknappen och längs med sidorna på displayen.
    Men Sony säger att det bara är att lämna in telefonen kostnadsfritt om man lider av detta problem.
    http://talk.sonymobile.com/thread/34135?tstart=0

Sen vet jag att vissa hade problem med GPS Signalen som försvann hela tiden, detta fanns även på min telefon.

Sen batteritiden var ju inget att skryta om, fast jag tycker den har blivit mycket bättre med .67 uppdateringen.
    Se status för ditt batteri genom att trycka *#*#4636#*#*

Nån mer som lider av barnsjukdomar med sin Xperia S?

Last edited: 10 apr 2012
  2. Asssor

Asssor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Köpte också en Xperia S på the phonehouse igår och jag har väl typ inte märkt dessa problem.

Ang kameran då, min tar väldigt bra bilder, snabbt också. Men ibland så failar den totalt på vitbalansen vilket gör att vissa bilder ser gula ut. Den byter vitbalans när kameran fokuserar och ibland så räknar den ut fel. Detta är nog med stor sannorlikhet ett mjukvarufel och lär väl fixas i nästa fw.

Smudge-fläckarna har jag inte märkt av. Jag har iofs inte hårdbelastat telefonen så jag vet inte ännu, men ska ha Sony har full garanti på detta, så om det inträffar så ska det bara vara att byta ut luren.

GPSen har jag inte ens provat, ska nog göra det på lunchen och se hur den beter sig. Har dock hört att GPSen ska vara väldigt snabb och precis med tanke på att den även använder gnolan(heter det så?), ryska motsvarigheten till den vanliga GPS-sateliten för att få bättre täckning på GPSen.

Är själv jättenöjd med min lur, och blev ännu gladare när Sony bekräftade att de kommer att använda Linux Kernel 3 i sin ICS-version. Mycket bra nyheter! Även skönt att den inte blir seg efter 20h användning som min o2x blev.

3. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag har också haft problemet med GPS-signalen som försvann hela tiden, ska prova nu när jag uppdaterat mobilen till .67 versionen.
    Vet i alla fall att Sony skulle fixa problemet med någon uppdatering.

4. XperiaS

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

har för mig att .67 uppdateringen skulle lösa GPS problemet

5. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Jag har inte haft några problem utöver att batteritiden än så länge är bedrövlig. Har haft telefonen i tre veckor nu och uppdaterade nyligen till 0.67.

I helgen provade jag att sänka ljusstyrkan på skärmen till ca 25% (vilket är snudd på oanvändbart, men bara för att testa) och ändå dränerades batteriet blixtsnabbt. Den dagen jag bara skickade några enstaka SMS höll sig batteriet nätt och jämnt till kvällen, men när jag faktiskt använde telefonen - surfade en del, spelade lite spel samt skickade många SMS så var jag tvungen att ladda telefonen efter ca 8 timmar. Jag var hela tiden inomhus och surfade via WiFi, GPS och Bluetooth ej igång.

Då stod skärmen för 84% av den totala batteriförbrukningen.. eh.

Last edited: 10 apr 2012
  6. XperiaS

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

tycker inte att telefonen drar mindre batteri alls även om man sänker skärmstyrkan, enligt min batteri app så sjunker procenten lika snabbt som med full styrka

7. Bo

Bo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hur gør man ?

Hej !

XperiaS

Kid Droid

Reg.datum: feb 2012

Operatör: Tele2
    Telefon: Sony Xperia S
    ROM: 2.3.7 / ROOT
    Tema: Xperia
    Launcher: Xperia Home
    Tablet: Ja, tack

Tack: 13

Tackad 15 ggr i 13 inlägg

Hur gør jag så att mina data om telefon och operatør står som hos dig ?

Hilsen Bo Cramer ;)

8. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Du trycker på kontrollpanel långt upp på sidan, och sedan går du in på redigera mina uppgifter i menyn som ligger till vänster.

9. BruceTheDwarf

BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Är hittills mycket nöjd med min Xperia S. Dock har jag märkt att delen längst ner på telefonen (under glaslisten) inte riktigt sitter på till 100 % plus att när jag försiktigt drar i den knakar det till rätt så ordentligt. Detta känns ganska obehagligt och ger ett billigt intryck av telefonen.
    Köpte min S av halebop, tror ni att jag kan gå tillbaka till dem och be om reparering eller t.o.m en ny lur eller är glapp i telefonen en för liten grej för att kräva ngt sådant?

10. XperiaS

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

precis som han över mig säger så går man in på Kontrollpanelen uppe i meny raden ;)

11. XperiaS

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Såg precis att jag har exakt samma laddare till min Xperia Play!!!
    Vad hände med 1 timmes laddningen dom skröt om?
    Varför skickar man med en 1 år gammal laddare till en splitter ny telefon?
    Skickat från min Sony Xperia S

12. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Som med allt annat skickas olika saker med på olika marknader (på en del marknader kommer XS med den nya laddaren som supportar fast charge). Har alltid varit så och kommer troligtvis alltid vara så. Varför ? Tja, det vet nog bara Sony.

13. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Laddaren man får med laddar 850Mah, dvs nästan två timmar innan batteriet är fullt.

14. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

E850 tillhandahåller 1.5 A och laddar på ca 1 timme. :)

15. XperiaS

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hur får man tag i denna high tech laddare :D
    Googlat på e850 men hittar inte nånstans var man kan få tag i den

Skickat från min Sony Xperia S

16. twintin

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Den verkar vara svår att få tag på över disk (verkar endast följa med XS på vissa marknader). Men du behöver inte ha just E850. Vilken laddare som helst som levererar 5v och en strömstyrka på minst 1.5 A duger (finns de som använder laddaren till Asus transformer med gott resultat).

17. robink1989

robink1989 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Spricka vid auxingången värdelöst! inte lärt sig någonting från arc, spricker på exakt samma sett

plus att telefonen knakar från touchknapparna.
    JÄTTE JÄTTE dålig byggkvalitet, rekomenderar faktiskt inte folk att köpa denna telefon PGA byggkvaliteten, prestanda och skärm är fantastisk, efter mjukvaru updatering kommer kameran vara fantastisk, men chassie kvaliteten är av sämsta tänkbara.
    skäms sony.

VIDEO PÅ KNAK -> http://www.dailymotion.com/video/xq57uy_xperia-s-skarm-knak-screen-sound_tech

Last edited: 15 apr 2012
  18. miper82

miper82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har oxå märkt av detta. Knarandet blir lätt irriterande :( känns som du sa billigt :S

19. BruceTheDwarf

BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Igår upptäckte jag även att min skärm är drabbad av den berömda gula fläcken som uppkommer då telefonen blir varm. Kände då att det var lite för mycket "fel" på en relativt dyr produkt som jag bara ägt i knappt en månad, att jag kontaktade halebop om problemen. Så nu ska de skicka ett stort kuvert där jag kan lägga min Xperia S och skicka in den- hoppas dem fixar allt, eventuellt byter ut telefonen helt :/

20. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Bakluckan är verkligen skit, de borde gjort som med iPhone och RAZR att man skjuter in simkortet i telefonen från sidan.