Problem: Sony Z5 Compact problem med hörlurarna

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av the-stargazer, 2 dec 2015.

1. the-stargazer

the-stargazer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha
    Halloj!

Jag är väldigt nöjd med min Z5 C som jag haft i drygt 2 månader nu, däremot har det dykt upp ett skumt fel som jag aldrig råkat ut för tidigare: När jag lyssnar på musik i mitt headset så kan jag inte pausa/spela med hjälp av headsetets knapp - istället så höjs volymen! Volymkontrollen på headsetet funkar som vanligt (- resp +) men stop/play-knappen har alltså bestämt sig för en ny (oönskad) funktion. Från början funkade den perfekt, felet dök upp häromveckan men jag vet inte i vilket sammanhang. Jag har gjort en fabriksåterställning med hjälp av datorn och PC Companion, dock utan att det hjälpte.

Vad göra? :(

2. eebee

eebee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Hade exakt samma problem, men jag tror det berodde på mitt nya headset. Köpte ett JBL-headset som skulle vara för android, men det gav samma fel som du har. Mina a-Jays Five funkar däremot toppen..

3. the-stargazer

the-stargazer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha
    Vad mysko... Jag har Samsung-headset men det har funkat utmärkt tills nu. Funderar på om felet kan ha uppstått i samband med att jag råkade jacka i mina iphonelurar (tvi!) i telefonen, men är det ens möjligt att det skulle förändra funktionen på det "riktiga" headsetet? Samsung & Sony har ju funkat hittills...

4. nslb

nslb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Exakt det här hände mig nyss; fick nya hörlurar i julklapp, men de bara höjer ljudet istället. Kan inte heller svara/lägga på med knappen. Mina gamla hörlurar verkar dock funka som förut. Fattar ingenting, försökte fixa i Smart Connect men inget händer.

5. HakanC

HakanC Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kanske ingen större hjälp för er som har problem med era nuvarande headset,
    men jag tycker att en STOR fördel med Sonys Xperia Z-modeller (åtminstone flera av dem)
    är att de har inbyggd "Noise Cancelling"-funktion https://support.sonymobile.com/global-en/xperiaz5compact/userguide/Noise-canceling/
    Men det krävs rätt (och dyra) lurar, tex: Sony MDR-NC750 http://www.sonymobile.com/se/products/accessories/high-resolution-audio-headset-mdr-nc750/
    Skillnaden med eller utan "Noise Cancelling" är stor, och att tydligt kunna höra det man vill lyssna på utan att höja volymen till (så gott som) max är inte endast trumhinnorna tacksamma för, man blir inte lika uttröttad av bullret.