Soundbar + Projektor

Discussion in 'Mediaenheter & TV-apparater' started by zeptik, Jun 25, 2024.

1. zeptik

zeptik Infant Droid Medlem

Hej, jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med mitt problem.
    Jag har en EPSON EH TW7000 projektor och vill ha en soundbar till den. Gärna trådlöst.
    Projektorn har bluetooth i menyn och hittar olika enheter, men kommer upp "failed to connect" när jag försöker connecta.

Jag ringer EPSONs kundservice, en osäker kille kommer efter ett tag fram til att han tror soundbaren måste ha A2DP.

Vet någon hur jag löser problemet? Hittar ingen soundbar med A2DP.
    Evt. finns det ett annat sätt att få till det utan kabel?

Last edited: Jun 25, 2024
  2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bluetooth är nog ingen bra lösning, risken är överhängande för att du får problem med lipsync.

Men om du inte kan ansluta de två enheterna och du har optisk eller analog utgång på projektorn kan du testa med en BT-adapter emellan istället, typ: Bluetooth 5.0 Audio Transmitter for TV | Avantree Audikast Plus

Beroende på vad du har för ingångar på soundbaren kan du alterantivet köpa två dongles som du skapar en BT-länk emellan, men då måste det vara en "tranceiver" som kan sända/ta emot. Helst av samma fabrikat och som lovar låg latens över länken, bara ett exempel på något: Bluetooth sändare/mottagare | Clas Ohlson . Då sätter du sändaren i TX-läget och mottagaren i RX-läget, sedan parar du dem med varandra (kolla dock så detta också går, är nog inte möjligt på alla modeller/kan variera).

Last edited: Jun 25, 2024
    Millwad and zeptik like this.
  3. zeptik

zeptik Infant Droid Medlem

Tusen tack för tips.
    Jag blev lite klokare nu, ska kolla när jag är hemma imorgon hur det ser ut

4. ubbe1

ubbe1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan göra lite tvärt om. Har en Yamaha YSP 5600 soundbar och kopplar bildvisare (TV eller Projektor) med den som mellanled från min Nvidia Shield som då är källa för filmer osv. Då plockar jag ju ljudet påvägen till projektorn och inte efter projektorn. Men du kanske vill ha det på ett annat sätt? inte för att jag förstår varför.

zeptik likes this.