Diskussion: SoundPEATS RunFree Lite Air Line Open Ear Headphones

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 12 sept 2023.

1. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 297

MINA ENHETER

Min jakt på bra hörlurar för cykling och träning fortsätter - fick ett tips av en kollega att testa SoundPeats Runfree Lite. Dessa går lös på 499kr (100kr voucher på Amazazon.se atm så de landar på 399kr) vilket är sjukt billigt enligt mig. Kanske ska påpeka att jag testat några andra open ear träningslurar som går lös på flera tusen..

Hade sjukt låga förväntningar tbh men döm av min överraskning att dessa nog är de som levererat bäst av alla jag testat.

Fördelar:
    • Priset 399kr är galet billigt
    • Ljudet - lite tråkiga direkt ur lådan men med appens EQ går det att få till helt klart godkänt ljud (när du tränar alt. cyklar så blir ljudet skit ändå så ribban är låg)
    • Passformen - de sitter riktigt riktigt bra (på mig) de är av hårdplast förutom nackbandet som är mjukare så passformen kan antingen vara jättebra som för mig alt. fruktansvärd om man har otur I guess
    • Bra specifikationer för 399kr - Bluetooth 5.3, Multipoint connection, 17h batteritid, USB-C för laddning, IPX4
    • Fysiska knappar för, av/på, ljud upp/ner och byta låt - helt klart lättare att hantera när man tränar helt ärligt, speciellt när det blir kallt och man måste ha handskar
    • Nackbandet är rätt tight (på mig) dvs det är inte i vägen när jag ligger ner för t.ex bänkpress OCH de sitter kvar när jag lägger mig ner till skillnad mot många andra open ear buds
    Nackdelar
    • Appen - haha den är kaos det är google translate som varit igång och översatt, den kraschar ibland, man behöver skapa ett konto för att kunna använda den osv.
    • Inget case - 399kr hade kanske inte förväntat mig det iof men men
    • Ok, ljudet är inte i nivå med Oladance men Oladance kostar 2k och uppåt - dessa kostar 399kr
    • Passformen inte för alla - de är sjukt oförlåtande - passar de inte dina öron/huvudform well sucks to be you för de är inte justerbara för 5 öre
    Mer information på Amazon Amazon.se

Köp och du vill ha ett par lurar som du kan träna/cykla med och som inte är asdyra - två tummar upp från mig!

fkt67 och bernard gillar detta.