Space Game 2D 2010! (litet flash-spel)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Cee, 14 maj 2010.

1. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Avslutade en grundkurs i Flash för 1,5 månad sedan. Gick igenom lite blandat gällande animering och grafik och programmering med AS3. Examinationen bestod av att man skulle göra en portfolio, hemsida, animation eller ett spel. För mig var det sista ett rätt så givet val. Vet inte exakt hur lång tid jag har lagt ut på det men det är inte överdrivet mycket, kursen var inte allt för lång. Det är inte världens mest flashinga och innovativa spel men det fyllde sin funktion i alla fall, plockade hem en 5a.

Tanken är att du som avdankad jedi och X wing-pilot har gått och blivit en pacifist. Istället för att skjuta ner saker så spenderar du dina dagar med att plocka upp lådor som andra skepp tappar ute i rymden. Du får poäng för varje låda du plockar upp. Lyckas du få ett fiende-skepp att krocka med en asteroid så ger även det poäng, du får dessutom möjligheten att teleportera bort dig en gång då du tex är på väg att fara in i en sten eller ett annat skepp.

Du styr med piltangenterna och använder mellanslag för teleporteringen.

http://hem.hj.se/~mada08ce/flash/spelprojekt/spacegame2d2010.html

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

ett trevligt litet spel. ;)

En sak jag stör mig på är att stenarna är större än de ser ut att vara, så man förlorar om man åker för nära.

3. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Det är verkligen störande att stenarna är större än vad de ser ut. :/

4. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Ja det stämmer. De har en fyrkantig hitbox runt sig så det blir lite extrayta där. Tittade på att göra...vad det nu heter, hit test på varje pixel men det kändes lite överdrivet mycket jobb i relation hur mycket tid jag hade på mig.

Har lite mer liknande kurser framöver sedan. En handlar bland annat om utveckling till mobiler. Vore kul om jag kunde fixa något enkelt litet spel till Android, måste se över mina java-kunskaper först bara :)

5. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Riktigt roligt spel, hade varit ännu roligare med en highscore och kanske även om man kunde lägga in det spelet här på arkadhallen.