Spärning av VISA-kort stämmer detta?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dellblod, 22 apr 2012.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Detta är en fråga man egentligen ställer till banken, men kvinnan på telefonenbanken var inte så insatt i detta så jag hoppas någon här vet bättre.

Jag spärrade idag mitt VISA kort hos Swedbank och de skulle skicka ett nytt (Mastercard den här gången, pga nya avtal gällande de och Mastercard)

Nu undrar jag, tjänster som Spotify, och andra internettjänster där månadsbelopp dras av, nu kommer väl inte de kunna dra pengar från mitt konto längre, eller är mitt gamla kort fortfarande kopplad till mitt konto? (Bankkonto)

Uppskattar svar från de som vet.
    Tack

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Om du loggar in i Internetbanken så kan du se vilka kort som är aktiva till vilka konton. Jag kan inte kolla exakt hur det ser ut, men det ska finnas där.

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo du är tvungen att logga in till ditt Spotify-konto och ändra kortnummer etctill det nya kortet.

Om inte Spotify kan dra så får du också ett mail om detta.

https://www.spotify.com/se/login/?forward_url=/se/account/overview/

Jag bytte kort och tänkte inte på detta.

Samma sak blir det med Google Play, Paypal etc...

4. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Saken är den att anledningen till att jag spärrade mitt kort var pga att jag hade anslutit mig till en tjänst som är liknande Spotify, men jag ville inte längre att de skulle dra pengar från mitt konto, men jag fick inget svar alls, så det enda jag kom på var att spärra kortet(eftersom man inte heller kan avregistrera kortet). Så jag vill bara vara säker på att mitt spärrade kort inte längre kan användas av andra företag = dvs att de fortsätter dra pengar, men detta kommer väl inte gå längre eftersom det är spärrat?

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej det ska inte gå eftersom ditt kort som du uppgivit till tjänsten är spärrat.

Varje bank har sedan en separat reklamationsavdelning om något strular men de jobbar nog enbart under kontorstid, kolla din banks hemsida om info.

6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag antar att du matade in Visa-numret hos Spotify? Ge dom ditt nya Mastercad nummer istället.

7. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Det låter som ett oseriöst företag... sådana ska hängas ut till allmän bespottning och nedvärdering...

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Som svar på din fråga så nej ingen kommer kunna dra pengar via det VISA kortet när det väl är spärrat. Annars vore ju hela iden med att spärra lite onödig :)