Spärra precis alla telefonnummer

Diskussion i 'Applikationer' startad av markus39, 12 feb 2022.

  1. markus39

    markus39 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2014
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Spärra telefonsamtal och då menar jag alla samtal som kommer in för mina kontakter har kort minne för dom ringer min Samsung Galaxy Tab A fast dom får instruktioner om vart dom ska ringa istället för till plattan.
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Vad är frågan?
     
  3. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    folk pallar inte ändra befintliga kontakter, utan bara sparar som ny(o då ringer dom det gamla nr istället eheheh)
     
  4. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

    Du kan med Truecaller-appen spärra alla samtal från kontakter som inte finns i din adressbok. Ta bort alla kontakter så blockas allt.
     
    bernard gillar detta.
  5. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Tolkar det mer som att OP vill blockera kontakter från att ringa till hans platta, istället för att ringa hans telefon(?). Verkar som att han skaffat nytt nummer och det gamla sim-kortet hamnat i plattan.

    Om så är fallet jag hade jag gått in på Samtalsinställningar - Funktioner - Samtalspärr - Alla inkommande
     
    Kiddy och Kristy gillar detta.
  6. markus39

    markus39 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2014
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hehe förlåt men jag söker en gratis app som spärrar alla samtal även de jag har kontakt med för dom fortsätter att ringa telefonen som hörs dåligt enligt dom. När de inte går att nå mig på de numret så minns dom mitt nya nummer tror jag. Jag vill inte ta bort mina kontakter för jag smsar med plattan.
     
  7. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Lägg in en vidarekoppling så kommer samtalen dit du vill ha dem. Det påverkar inte kontakterna det minsta och alla som ringer till plattan hamnar då i din mobil, då behöver folk inte tänka på att de måste messa på ett nummer och ringa på ett annat nummer!
     
    KTM och katho gillar detta.
  8. markus39

    markus39 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2014
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Går de med halebop och hur isåfall?
     
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 840
    Mottagna gillanden:
    4 932

    MINA ENHETER

    Du kan vidarekoppla på sättet jag beskrev ovan men väljer då Vidarekoppling istället Samtalspärr
     
    katho gillar detta.
  10. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 740

    MINA ENHETER

    Varför ha två aktiva telefonnummer, ett för telefonsamtal och ett för sms? Låter ytterst dumt. Aldrig hört om någon som försöker pracka på sina bekanta en sån lösning.
    Då är det väl bättre att du bara behåller ett nummer. Smsa från plattan kan du göra ändå, t.ex. med appen Messages (alternativt Messages for Web). Det är en Google-tjänst som låter dig använda plattan som "fjärrkontroll" så att du kan använda plattan för att skicka/läsa sms som egentligen skickas på din telefon.
     
    Kristy och Heleg gillar detta.