spam SMS, Hjälp

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av nixxz, 20 mar 2010.

1. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Hej jag får många SPAM sms, så less.

dom jag fått idag är:

Video, bloggar och Lets Dance-parens innersta hemligheter var du än är! klicka här: http://mobil.tv4.se/

Har inte blivit meddelm på tv4 eller något sådant fått 4 st får det typ 1 gång i veckan, 4st efter varandra.

Sedan får jag:
    för att bekräfta beställningen ange PIN-kod: 265655. Du har beställt en prenumeration på trivicell Nintendo wii. pris 15kr/sms

fått 3ggr idag.

Får alltid något som kostar 15-20/veckan som jag ska bekräfta med en pin-kod.

Har Halebop, vad kan jag göra? Någon som har samma problem?

2. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Va? Har aldrig hört nått liknande, min första känsla är att du eller nån annan anmält ditt nummer till diverse tjänster.

3. nixxz

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Det är så jävla drygt, nu var det något med Nintendo wii annars är det ringsignaler, gratis sms/ osv för en viss summa i veckan och från tv4 kommer alltid 4-5st sms med typ 1 min mellanrum. samt typ 3st av det andra.

4. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

har jag också varit med om när man hade en nokia 3310 då man skulle ha grymma rignsignaler och laddade hem en rignsignal sedan fick man sms hela tiden som kostade 15kr ända lösningen är att gå in på alla sidor du får reklam från och avbryta din registrering

5. nixxz

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Men varför börjar det nu har inte beställt något. Och tv4 som bör vara seriösa varför skickar dom ut så många sms irad med samma innehåll?

så hur ska jag kunna avreg mig tex det jag fick idag:

för att bekräfta beställningen ange PIN-kod: 265655. Du har beställt en prenumeration på trivicell Nintendo wii. pris 15kr/sm

http://trivicell.com/pages/se/trivia_Wii/?referrer=adfairse

Grejen är att jag nog inte kommer få sms av trivicell nästa gång då är det ett annat bolag.

Samt att både tv4 och dom andra SPAM sms började samtidigt.

Har iaf mailat tv4 så får jag se vad dom säger.

Last edited: 21 mar 2010