Fråga: Spår av Voodo lagfix efter omflashning till stock ROM med ODIN

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Zteam, 7 sept 2011.

1. Zteam

Zteam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej!

Har sedan länge återställt min lur från Darkys rom 10.1 till original med Odin.

Med Repartition ikryssat, men idag när jag kollade så såg jag en mapp med namnet Voodo liggandes i roten och en mapp med som hette Darky i roten.

Borde inte mitt interna SD-kort ha blivit formaterat med Repartition i Odin??

Eller måste man skapa en fil med namnet disablelagfix i voodo-mappen även från Odin?

Ska förmodligen lämna in luren på service nästa vecka så därför är jag väldigt mån om att få den så nära original som möjligt.

Finns det nåt enkelt sätt att kolla att voodo inte ligger kvar?

Använde 3 filer när jag flashade om, ska tilläggas

Tacksam för svar

Last edited: 7 sept 2011
  2. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

formatera det interna SD-kortet tror det går att göra från recovery 3e oxå så försvinner ALLT som inte fanns där när telefonen var ny dock BÖR du göra en factory reset oxå

3. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    703
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det interna sdkortet formateras inte vid repartition- Har du flashat in en stock rom som innehåller en kernel (Zimage heter filen vill jag minnas) så har du ingen Voodoo längre förutom mapparna på sdkortet du nämner.

Du kan antingen ta bort dem manuellt eller så kör en 'Formatera USB-lagring' från menyn SD-kort och telefonminne.

/qsec

4. Zteam

Zteam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Redan gjort :)

Okej tusen tack för svaren grabbar, var mest fundersam över om jag hade gjort nån form av misstag med Odin :)

Men i så fall ska allt vara i sin ordning.