Spara batteri med genväg eller profil

Diskussion i 'Applikationer' startad av OXYD, 19 jun 2012.

1. OXYD

OXYD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har skaffat mig en HTC one x och då behöver man ha koll på strömförbrukningen :)

Jag tycker det är konstigt inte HTC har lagt in en sådan här profil från början.
    Jag skule vilja ha en genväg som stänger av allt förutom basic telefonfunktion.
    tex:
    endast GSM
    wifi off
    blåtand off
    ljusstyrka min
    gps off
    sync off
    sen hade det varit fint om den hade minskat hastigheten på cpu och minskat antal kärnor. Men det krävs ju root för.

Ett plus hade varit om man kunde typ schema lägga detta att vid typ 15% kvar så stängs allt av.

Bode det inte finnas någon som knåpat ihop en sådan funktion? Tänkte själv på MS onX men verkar inte vara riktigt moget än.

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Tja, jag lade ner ungefär en halvtimme på att kolla vad man kunde göra från Gingerbread och lyckades rätt skapligt med att koda in:

* Datatrafik av (Jag är lite osäker på vad du menar med "endast GSM")
    * WiFi av
    * Blåtand av
    * Ljusstyrka min

Jag tycker att det borde finnas en app (om du inte har något emot att lägga 30 spänn på en så borde Tasker vara fullt dugligt, men jag vet inte för jag har inte kört det själv) som kan göra detta och mycket mer.

3. Khayman

Khayman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Kolla in appen greenpower.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Av det du nämner kan kan Tasker göra allt. Dock är jag osäker på om man kan välja antalet kärnor men man kan åtminstone ändra hastigheten. Men det kräver som sagt root.

Man kan växla till 2G (antar att det är det du menar med GSM?), men jag tror att det inte funkar på original-rom.

Du kan också göra så energisparandet börjar vid valfri batterinivå och om du vill kan du också göra så att det inte aktiveras om laddaren är inkopplad.

Gratis testversion finns på utvecklarens hemsida: http://tasker.dinglisch.net/download.html

Det kan dock vara lite svårt att komma igång med Tasker men om du behöver hjälp finns det en hjälptråd här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25572

Jag slängde ihop en nybörjarguide här om du skulle vara intresserad: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1043623#post1043623 :)

5. OXYD

OXYD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tackar
    Den ser lovande ut. Skall kollas in närmare.

6. OXYD

OXYD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Stort tack. Det skall testas direkt

7. OXYD

OXYD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER