Spara bilder från MMS

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av guuhhh, 9 mar 2011.

1. guuhhh

guuhhh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Någon som vet hur man sparar en bild man fått som MMS? Har letat i den diminutiva manualen, men lyckas inte hitta något där, måste man först öppna bilden? Men hur gör man sedan för att spara den? Hjälp!

2. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Du behöver bara trycka på bilden och hålla nere fingret (longpress) så bör du få upp en meny. Välj "Bifogade objekt" och klicka i rutan bredvid filnamnet och ta spara!

3. pronto

pronto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Öppna meddelandet där bilden finns, tryck upp menyn med vänster nederknapp, välj "Bifogade objekt" och -OBS - checka i rutan för att markera bilden, och sedan "spara". Då hamnar den i Downloads i Mina filer.

4. Leffeman

Leffeman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack pronto. Min tacknapp har "försvunnit". Jag hoppas att det är tillfälligt. Men ett tack, vill jag lämna ändå. Jag har brottats i en vecka med detta problem i tråden och just ditt svar fungerade hos mig.

:D
    Leffeman

5. pcpro

pcpro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nej fasen, hittar den inte.....förrän jag stängde av programmet (MyPhone Explorer) och startade om det. Då... :)

Långlickar jag på bilden i MMSét och väljer Spara så står det att den sparat till SDkort.
    Går jag sen in i Galleriet på telefonen så ligger den ju där.
    Tittar jag på "Egenskaper" så heter den IMG_1234 och ska ligga i mappen Download.
    Tittar jag på "Filplats" så står det /mnt/sdcard/Download
    Så där hamnar den ...