Spara bilder på SD-kortet

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av guerillerox, 3 jun 2012.

1. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Har efter några dagars pillande i telefonen och kollat i genom olika forum inte lyckats hitta hur man kan göra så att bilderna man tar med kameran automatiskt sparas till SD kortet. Köpte för några veckor sen ett minne på 32GB class 10 och har inte kunnat använda den för att spara mina HD video klipp och bilder på kortet utan allt sparas på den interna minner vilket snabbt tar slut på plats. Är det nån där ute som vet hur man gör?

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Den ska spara bilder och filmklipp default på minneskortet, jag har iaf aldrig haft något problem med det.

Vilken kamera applikation använder du? Ser telefonen minneskortet? Är det formaterat i telefonen?

3. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

hmm låter konstigt då jag har formaterat minnet i telefonen och den dyker upp i telefonen dock så sparar bilderna alltid på den interna och jag hittar ingen inställning i stock kamera appen för att få så att bilderna sparas i SD minnet.
    Kan det vara att luren inte stödjer class 10 kort?

4. inact_0004

inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Vad jag vet så kan du inte fotografera utan SD kort i våra Android telefoner. Dom ska alltså inte kunna spara bilder på internminnet. Testa att ta ut minneskortet och starta kameran. Kan du ta kort då?

I övrigt så ska Xperia mini/ mini pro fixa 32GB kort och vad jag känner till så finns det inga begränsningar gällande class (för hög class vill säga).

5. Mart

Mart Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nepp, jag har 32GB class 10 o det funkar fint! :)