Spara hemskärmar vid rombyte

Discussion in 'Applikationer' started by ASR, Jul 31, 2012.

1. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Ni som byter romar ofta vet hur jobbigt det är att ställa tillbaka alla hemskärmar, just nu har jag tagit SS på alla mina hemskärmar för att lägga tillbaka allt manuellt. Undra dock om det finns någon smidig app som sparar allt man har på hemskärmarna och sedan importerar det enkelt när man byt rom? Vet att det finns desk migrate men den fungerar endast till launchers som t.ex Go launcher m.m. tänkte mer på stock t.ex Moto blur, Touchwiz m.m.?

2. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder Titanium Backup för att flytta appar mellan ROMar och i alla fall med Nova Launcher så följer alla inställningar med - inklusive widgets. Till och med när jag gick från CM9 till rootad stock JB på fruns Nexus vilket jag tyckte var lite imponerande.

3. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag har inte fått widgets att följa med när jag har använt Titanium, men jag kör å andra sidan ADW så det kan vara dess hantering av widgets som spökar. I övrigt har hemskärmarna följt med i alla fall.

4. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    mmmm använder och titanium backup men tänkte mer på en app som är mer anpassad till de olika gränssnitten som finns...verkar ej finnas :_/

5. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Titanium gör ju backup av launcherns inställningar, att skriva en app som är anpassad för varenda launcher som finns på marknaden verkar lite onödigt... I såna fall är det väl bättre att be utvecklarna lägga in en backup/restore-funktion i launchern?