Spara mer på sd-kortet?

Diskussion i 'Blade' startad av iituska, 15 feb 2011.

1. iituska

iituska Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte precis ett 16 gb sd-kort till min blade. Mobilen hade redan börjat varna för att det var lite utrymme kvar innan jag satte i det, och trodde det skulle bli bättre med 16 gb kortet. Men jag är ju så ny på det här att jag inte förstod att mobilen sparar alla apps på telefonen och inte på sd-kortet. Vad är det egentligen den sparar på sd-kortet? Är det bara bilder och musik?

Hur mycket utrymme finns det på själva telefonen? Jag har verkligen bara de nödvändigaste apparna just nu, men ändå tar minnet slut hela tiden och jag måste radera grejer för att ens kunna ta emot sms.

Vad kan jag göra åt det här?

2. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På originalinställningarna i telefonen är det android 2.1. På android 2.1 kan man inte köra appar från sd-kortet, så där får man använda SD-kortet till typ musik eller foto.

De som har Android 2.2 kan dock flytta över appar till SD-kortet. Om man flyttar appen till kortet innebär det att största delen, eller hela, av utrymmet för appen ligger på SD-kortet istället.

För att få android 2.2 behöver man byta ROM på telefonen till en ROM med android 2.2. Det gör man t ex såhär såhär.

Vågar man sig inte på att mixtra med telefonen sådär och garantera garantin så kan man vänta tills telia släpper sin officiella uppdatering till 2.2. Det kommer möjligtvis snart, eller i af inom de närmsta månaderna.