Spara nummer i befintlig kontakt

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Xph'r, 3 nov 2010.

1. Xph'r

Xph'r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Sitter med en grej som jag bara inte kan förstå.
    Om någon har ringt från ett nummer som inte finns sparat i en kontakt så dyker det upp ett plustecken bredvid numret i samtalslistan. Detta för att man skall kunna spara numret i en kontakt.
    Att spara numret som en ny kontakt fungerar prima, men när man skall spara till en befintlig kontakt blir det konstigt.
    Man väljer vilken kontakt man skall använda och kommer sedan in i den personens "lista", men det nya numret dyker ju inte upp?
    Vad gör jag för fel?

2. Istvan

Istvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Provade att lägga till ett nummer på befintlig kontakt, funkade som avsett här iaf.

3. Dahlbäck

Dahlbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tror att det blir problem om telefonboken visar Facebookkontakter. På dessa är det väl meningen att du inte ska kunna lägga in nummer eftersom det styrs av profilens innehavare?

4. aron891

aron891 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem som Xph'r. Så fort det är ett okänt nummer som jag vill lägga till i en befintlig kontakt funkar det inte.

Har en X10 mini, Android 2.1 revision 2.0.2.A.0.24 och använder ej facebook dock Google-kontakter.

Någon som har hittat en lösning?

5. Dahlbäck

Dahlbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fundera över om det inte ändå är så att den befintliga kontakten har kommit från Facebook? Eller så kanske nedanstående även gäller Google-kontakter.

Prova hursomhelst att skapa en ny kontakt med samma namn som den befintliga och lägga numret direkt i den samtidigt som du skapar den. Sen ska du, antingen när du sparar den eller genom att gå in på den gamla kontakten, kunna slå samman dem till en. Detta funkar iaf. för mig när det gäller att lägga nummer till befintliga Facebook-kontakter.

Jag tror att vad som sker är att det skapas en ytterligare kontaktpost på telefonen (eller på Google om det är Facebook-kontakter det handlar om) som visas integrerat med Google/Facebook-kontakten.