Spara ordlista

Discussion in 'Hero' started by henning, Nov 14, 2009.

1. henning

henning Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänkte roota min telefon och installera MoDacO rommen. Och det är ju egentligen inga problem eftersom kontakter, kalender och allt sånt sparas på mitt google konto.

Däremot så skulle jag gärna vilja spara alla ord jag lagt in i ordlistan i mobilen innan jag rootar eftersom det finns en väldig massa ord som jag tycker saknas från början som jag fått lägga till.

Så finns det något program som man kan göra det med? Eller om man kan säkerhetskopiera någon fil bara kanske?

Sen vet jag att det även finns flera trådar om detta innan men aldrig hittat något bra svar så jag frågar ändå.
    Kan man på något sätt redigera/ta bort ord som man råkat lägga in felstavade eller liknande? För det är ganska irriterande när dom kommer upp som alternativ hela tiden bara för att man varit klantig.

2. Gustaf87

Gustaf87 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Om du har senaste romen från HTC och ska lägga in Modacos senaste så tappar du absolut ingenting då du lägger in romen. Gör en Android backup innan du gör något bara.

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror tyvärr inte det finns något sätt att redigera orlistan. Inte vad jag förstått iallafall, kanske finns i någon custom rom?

4. henning

henning Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, tack för svaren :)