Spara spel..

Discussion in 'Spel' started by fluppen, Feb 12, 2013.

1. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Har svårt att sätta bra namn på rubriken, men det jag undrar är om det finns ett sätt att spara spelen så man slipper börja om från början igen efter man köpt ny mobil eller resetat telefonen ?

Jag tänker just nu på Angry Birds Star wars men även andra spel..Så jäkla drygt att börja om igen..

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Har du en rootad telefon? :) Isåfall är det bara dra en Titanium backup och lägga på den nya, fast den måste också vara rootad.

3. fluppen

MINA ENHETER

Nää jag har ju inte det..

Jag för mig man kan logga in på nåt online och spara spel..

4. Brain

Brain Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns en ny app från skaparna av ClockWorkMod. Den heter Carbon Backup och tar endast backup på dina sparfiler. Den kräver inte root, men om du har root är det bara att trycka på Backup så är det klart sedan, utan root krävs det några extra steg. Se till att kopiera backuperna till en säker plats bara ;)

Om du betalar för Premiumversionen (Har för mig att den kostar ca 30 kronor), kan du ladda upp dina backuper till Dropbox eller Google Drive, och sedan dra ner dem via appen igen. Du kan också schemalägga backup, och om du vill flytta över sparfiler till en ny enhet behöver du inte ladda upp dem någonstans, bara att sätta enheten som filerna ligger på från början som Carbon Server.

fluppen likes this.
  5. fluppen

MINA ENHETER

Fan va grymt, stort tack.