SPB och cm7 en kärlekssaga?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av marcuspresident, 29 okt 2011.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Senaste nightlyn cm7. 1 har jag och har testat alla launchers och fram tills nu har jag varit ganska nöjd med GO launchern men den har betett sig märkligt den senaste tiden. Idag provade jag SPB shell 3d och blev såld. Vilket flyt. Mmmm. Men dilemmat är att det inte går att göra så mycket ändringar i widgetserna som man är van vid..

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 234
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    SPB Shell 3D är hårdvaru accelererad. Det är därför den flyter mycket bättre än alla andra launchers och inte har något hack i sina scrollningar. Det beror alltså inte på någon magisk kombo. SPB Shell nyttjar GPU-acc genom OpenGL, vilket den är ganska ensam om. Bara Claystone launcher som delvis har GPU-acc den med.

I och med ICS kommer allting i stort sett vara GPU-accelererat. Så som det borde ha varit för länge sedan.

marcuspresident gillar detta.
  3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Är den värd de 100 pix som den kostar? Det blev något fel när jag skulle testinstallera den så nu har jag inget provköp kvar :P

4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 234
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Mjo. 100kr är ju relativt lite om man jämför med annat. För att bli mätt på McDonalds går det närmare 100kr. En fin pizza kostar upp emot 100kr idag nästan. Liten peng för en stor ändring på telefonen.

Den ser bra ut och flyter som sagt på helt perfekt. Som en iPhone i stort sett pga att den är GPU-accelererad.

Dess akilleshäl är just bristen på inställnings möjligheter. Man kan in stort sett inte ändra utseendet något i launchern utan det finns bara några små mindre inställningar samt olika utseenden på dess widgets (några få av dem det vill säga). En grym folder funktion har den dock. Bättre än alla stand-alone folder apps som jag har testat. Men tyvärr kan man inte placera en folder i docken där nere.

Last edited: 31 okt 2011
  5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nej. Inte enligt mig. Visst, den har GPU-acceleration, men på nästan alla andra punkter faller den platt gämfört med konkurenterna. Den har väldigt lång väg att gå för att vara värd 100 spänn.

D-Droid gillar detta.
  6. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 234
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jo man tröttnar alltid på denna launcher för eller senare pga av bristen på inställningar. Kul ett tag. Men inte så mycket mer.

7. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Håller helt med. Gick och funderade länge om jag skulle köpa den. Men det är just det där flytet jag har saknat i mobilen som SPB SHELL är så överlägset. Alla andra launchers jag har testat har efter en tids inställande och fixande blivit sega. Men inte SPB. Sen är det det där med bristen på inställningar som kan störa en. Och deras widgets är väl inte direkt världsomstörtande...

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 234
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Vi blir nog nöjda i och med ICS som ligger runt hörnet då det är hårdvaru accelererat :)