SPB Shell 3D släppt

Diskussion i 'Applikationer' startad av babydroid, 30 mar 2011.

1. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Hej. SPB Shell 3D launcher finns nu ute på market. Verkar riktigt Nice. Men den kostar 95 kr. Det är enligt mig på tok för dyrt. Är det någon som har testat den?

Länk

http://www.youtube.com/watch?v=BKqn6vANxpw

Sent from my phone using Tapatalk

Last edited: 30 mar 2011
  2. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Själv kan jag förstå priset då det antagligen ligger många timmars jobb bakom och inte någon som har kodning som hobby och har denna Launcher som ett hobbyprojekt. Dock har jag svårt för att lägga en hundring på något som jag inte vet om min Desire eller dess batteri klarar av och även om SPB Shel är både snäll mot telefonen och dess batteri, så tröttnar man ju på blipp och blopp ganska snart.

Kostar en app en 20:a kan man ju köpa bara för att slå ihjäl en kvar eller så men en hundring är ju lite mer för en studerande som jag, tror nog att SPB riktar in sig på att sälja sin teknik till OEM och använder Market som ett skyltfönster.

3. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jo jag håller fullständig med. Jag förstår varför dom sätter priset ganska högt. Men det är för högt för mig.
    Dels så vet jag inte om den är fullt funktionell på min mobil. Sen vet jag inte om jag skulle tycka om upplägget osv. Många funderingar.

Hade velat se en lite version eller en trail som dom alltid haft till Win mobiler.

Men en hundring. Nej det är för dyrt för en app. För mig iaf.

4. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

denna måste jag ladda ner! testade betan förut och den var grym, om än ostabil. min studentkassa får en ytterligare teknikrelaterad smäll ;(

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Helvete så dyrt! Testade det ju på min X8. Rätt fräscht men vettifan om det är värt 100:-... Skulle ju gärna testat det i ett par dagar gratis innan man köper det.

6. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Precis. Skulle vara bra med en 10 dagars trail eller liknande.

7. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

köpt och testar för fullt. riktigt snyggt och snabbt. gillar det än så länge, sen får man se om batteritiden är hållbar samt om det finns någon substans bakom allt lull lull :)

8. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Så ni menar att 95 kr för SPB är rimligt för att det ligger massa kodning bakom, vilket det förståss inte gör bakom andra appar som är gratis eller kostar 20 kr?
    95 kr för en launcher är för dyrt tycker jag och tydligen många andra här - så då kan det inte vara rimligt att den kostar 95 kr... ehh... eller vad?
    Dock väldigt snygg. Men max 40 kr.

9. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ser onekligen riktigt intressant ut. Jag uppskattar att det finns andra som betalar och utvärderar trots det höga priset. Själv tycker nog jag också att 100sek är i saftigaste laget. Ska dock hålla koll här och se vad ni säger ni som köpt den om ni vill dela med er av upplevelsen.

10. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Lite roligt att så många tycker att 100 kr är hutlöst när man gladeligen lägger lika mycket på ett silikonskydd som kostar en bråkdel att utveckla/tillverka, för att inte tala om regelbundna telefonuppdatetingar i 4000 kr-klassen. :)

11. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Även jag testade beta versionen och den flöt på fint på min X8.

Angående priset, jag vet inte vad jag tycker. De flesta appar och launchers är väldigt billiga, men samtidigt så tänker jag på hur mycket jobb det ligger bakom en app och när man köper mjukvara till en PC/Mac så kostar ju dessa flera hundra kronor och då tvekar man inte alls.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa den här, men eftersom jag byter launchers ganska ofta, så jag vet inte om det är värt för mig att köpa den här.

Tillverkaren av SPB Shellen lär väl märka efter ett tag att folk inte köper den eftersom den är ganska dyr och då kommer de att sänka priset. Så om ni vill ha den här och inte vill punga ut med 95 spänn, vänta ett tag.

12. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Den är sweet. Men lite begränsad... fast bra ändå. Sjukt snabb med tanke på all coola animationer. Väldigt imponerande. Effektiv? Sådär...

95 kr var rätt blodigt men då känns det åandra sidan väldigt genomarbetad.
    Förväntningarna på uppdateringar är hög t.ex. att det kommer fler widgets.

På min galaxytab är den riktigt smott.

13. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Det kostar lite mer än normalt, men när man ser hur sjukt fint det flyter, så inser man att alla andra som gör shells är amatörer i jämförelse.. Helt klart värt 100 spänn. Känns som en helt ny telefon efter att ha kört AWDLauncher EX.

14. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Verkar inte fungera på min Liquid E CM7...

15. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Vad gäller priset så är det nästan lika högt för t ex Documents to Go och Pocket Cloud, för att nämna två. Funkar det så är det ofta värt lite mer :)

16. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

får inte igång det på min galaxy s... nån som fått igång det på sin?

17. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    95:- Är alldeles för dyrt.

Kostar det 20:- kommer många fler att köpa och förmodligen generar det mer intäkter än om appen kostar 95:-

18. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

På tok för dyr för att kunna konkurera med de ledande launchers som finns just nu (LP+, ADW EX etc)

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nu har jag testat det lite. Det var ungefär som när det läckte ut till min X8.

Det flyter inte bättre än LP eller ADW. Det känns däremot inte lika formbart som varken LP, ADW eller Go.

Vet ärligt talat inte. Det ser fräckt ut och är ganska roligt att använda men jag blir nästan lite irriterad på att den börjar med att skicka ut massa random program på startskärmarna och att man inte kan laborera lika mycket som med LPP eller ADW EX.

Sen är det för dyrt. Jag byter gärna launcher då och då. Ifall alla skulle kostat 100:- skulle jag ju för h-e lagt runt 500:- på enbart launchers.

Och som någon annan i tråden sa skulle de tjänat väldigt mycket mer pengar om de istället tagit 30:- för appen.

20. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Fast det ligger inte lika mycket jobb bakom andra Launchers. Både LP och Adw är baserade på Googles default Launcher och har egentligen inte så mycket nyskriven kod eller behövt någon grafisk design. Detta antar jag att SPB inte gjort då de egentligen mest är ute efter OEM. TAT släppte aldrig sin Launcher ut på märket då utvecklingskostnaden är för hög för att tjäna pengar ute på märket, bättre att licensera ut sin kod och lull lull och ta någon hundringar på varje såld telefon. Se på Swype te.x.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk