SPB Shell 3D

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av powerofdj, 26 jul 2011.

1. powerofdj

powerofdj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har provat Launchern på sin Nexus s än? :P Den ser ju riktigt häftig ut :) Om ni har, berätta gärna vad ni tycker och för och nackdelar. Bra att veta innan man betalar ca 100kr för en app :D

2. calanbalan

calanbalan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag köpte och testade men tog bort den efter en dag. Är väl inte så mycket för widgets när allt kommer omkring har jag insett. Jag tycker inte den tillförde så mycket och saknade en hel del i funktionalitet. Utseendemässigt ser det ju bra ut men som sagt, andra launchers känns mer fullfjädrade. Skulle inte rekommendera ett köp men det är ju en smaksak.

3. powerofdj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilka viktiga funktioner är det som jag skulle förmodligen sakna om jag går från Launcher pro till spb? :P Tack på förhand! :)

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Köpte det nu till min Desire S, vilket skämt! Refoundade efter 13 minuter, ja jag vet att det kanske är för lite tid för att döma ut men Googles korkade regler gör ju att man blir lite stressad ;)

Kan ju ha missat lite men skärmväxlingarna var grymt osnygga, dom där häftiga helikopter grejorna var mest läckra, inte speciellt användbart.

Det värsta var dock bristen på inställningsmöjligheter, launchern var hyfsat snygg men flöt inte fram & tillbaks på det fenomenala sätt jag är van i launcher pro. Såg ingen möjlighet att dölja appar i launchern & ingen rullbar dockbar, oanvändbart.

Om jag missat nåt så får ni säga till, för en tia hade jag gett det en chans men troligtvis så hade det nog blivit avinstallation.

5. powerofdj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som om det faller på inställningsmöjligheterna, då ja tycker det är viktigare. Kan inte förstå att de tar så mkt betalt för en sådan app :)

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Offtopic men jag är grymt irriterad på Google sen dom sänkte möjligheten att lämna tillbaka en app från ett dygn till en kvart. Kan förstå syftet men en timme kunde dom ju i alla fall gett oss, en kvart är ju ett skämt...

Om appen kostar en tia så kan jag väl chansa men när den som denna kostar nästan en hundring så vill man ju testa ett tag.

Last edited: 26 jul 2011
  7. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag köpte det idag till min Nexus S. Jag gillade den och den funkade riktigt bra ända tills jag skapade två mappar med ungefär 15-20 appar i varje på min hemskärm. Efter det gick allt slött som sirap. När man försökte öppna en av mapparna fick man vänta några sekunder och att scrolla i mappen sen var knappt att tänka på. Även att scrolla mellan de olika hemskärmarna blev väldigt laggigt. Tråkigt för annars gillade jag den här launchern. Jag har mailat SPB och frågat om dom har nån lösning på problemet så jag avvaktar svar.

8. beachmulle

beachmulle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag köpte den vid 23 tiden igår kväll och låg vid 02.30 tiden i natt och pysslade fortfarande med SPB shell 3D. jag är riktigt nöjd och tycker det är bättre än den vanliga launchern, dock har jag inte kört någon annan som launcher pro etc. men jag tycker denna är riktigt schysst :) inget strul för mig än så länge.

9. powerofdj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SPB släppte en uppdatering igår (27/7) med mer funktioner och intällningsmöjligheter :)