Stämmer verkligen hårdvaru specen som finns på HTC heron ? enligt ett app jag har på min hero har jag 192 Mb i ram och 561 mb i ROM och Htc hemsida säger Memory ROM: 512 MB RAM: 288 MB saknas ju ganska mycket ram isåfall.. Sedan har jag problem med att den helt plötsligt tappar mottagningen trots att jag sitter stilla okej jag har dålig täckning med Telenor men irriterande när man ena stunden har 2 -3 streck och i nästa sekund har man inget nät alls Telenors kundtjänst hävdar som vanligt att det e min telefon och inte deras nät som suger
Angående mottagningen så har jag oxå telenor och efter att ha uppdaterat radion så har mottagningen aldrig varit ett problem, tills den plötsligt tappade helt och det stod "ingen tjänst" eller bara ha två pluppar fram och tillbaks hela tiden. Dessutom vart hastigheten på datan aptaskig. Körde in orginal romen från HTC och lämnade in den. Dom bytte mainboard på den och nu funkar den klockrent igen.
Mottagningen är inte bra, åtminstone inte med originalrom. Jag kör Telia & heros mottagning är inte bra...
jo men hur ofta sätter du in ram minne i datorn på tex 1 gb och bara får 900 Mb e väl mer likt isåfall Mkeke
jag har ingen aning va därför jag fråga kan ju vara någon annan som har kört ett system info app som visar att dom har 288 mb ram
Verkar iof konstigt om inte systemapparna skulle ta hänsyn till att hela 96MB "gömts" eller reserverats. Finns det totalt 288MB ram så hade iallafall inte jag visat att det finns just totalt 192MB ram i telefonen oavsett om en del är reserverat eller inte. Men det verkar ju uppenbarligen som det inte är någon som kan se att de har 288MB i nån app till telefonen!? Anledningen till att jag är lite misstänksam är att jag och en polare köpte telefonen så fort den gick att få tag i. Min bruna färg är lite ljusare än alla andra heros jag sett... min ser mer ut som grå, och när min polare frågade HTC supporten en fråga om sin telefon så fick han reda på att hans telefon är en "UK" -såld telefon. Trots att den är köpt i butik här i sverige. Tänkte därför att risken kanske finns att man fått någon tidig "för-serie", även om den risken borde vara minimal .
Här är en sida där du skan skriva in s/n eller imei så får du reda på den ursprungliga infon http://service.htceurope.com/htcdistributor/Default.aspx
En del av minnet är reserverat till "core" funktionaliteten. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=6604795