Speedmod kernel, hur göra?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av malin89, 6 juli 2011.

1. malin89

malin89 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag är ny på det här med smartphones och en vän tipsade mig om en "kernel" som heter speedmod som tydligen ska göra telefonen snabbare och dra mindre batteri..:o

Jag har versionen XWJVH som jag uppdaterade genom Kies.. finns det någon vänlig själ som kan berätta hur jag går tillväga för att få speedmod?
    Kram :innocent:

2. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Här är en tråd som ger dig svar:
    *edit* det gjorde den inte alls det - ska hitta rätt tråd ...

Men först ska jag kanske fråga - hur ny är du på det här?
    Tok-ny och har aldrig hittat till recoveryn eller bara litegrann ny och vet egentligen en hel del?
    Om det är det första så vill jag nog först rekommendera dig att läsa lite i forumet där du kan lära dig grunderna och fallgroparna... Det är nämligen inte alldeles riskfritt att flasha saker till sin telefon, även om det går bra i 99% av fallen ...

Last edited: 6 juli 2011
  3. malin89

malin89 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är rätt duktig på datorer i allmänhet men ny på smartphones som sagt. Har ju försökt läsa så mycket som möjligt om detta med flashning och jag förstår hur jag kommer in i recovery mode, har även kollat så att jag har treknapps-kombo :D.
    Har hittat en massa olika versioner av Odin men vet inte vilken som är bäst..
    Men om den nu skulle misslyckas, är det helt kört då :ehm:?

Passar K15H-T23 med den jag har på min lur? (XWJVH)

tack på förhand :P

4. Woops?

Woops? Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

My bad - du kan nog det som behövs... ;)
    Själv har jag använt Odin 1.7 och det har fungerat utmärkt.

Speedmod-versionen du nämner är den senaste (eller ska man säga 'dagens' för det kommer nya versioner minst en gång om dagen ...) och den ska fungera till alla 2.3.3 och 2.3.4-romar enligt Hardcore själv. Jag har inte själv provat dessa med stock JVH (som är 2.3.3) men skulle lita på Hardcore.

Eftsom du redan har styr på Odin och det mesta andra gissar jag att du vet var kernelfilen läggs i Odin (PDA), att du inte kryssar i några andra alternativ i Odin, att du startar luren i download-mode och ansluter den via usb och att du när luren är 'hittad' av Odin trycker på start och väntar en stund - därefter startar luren om och du har en ny kernel - häpp! :D

5. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hej,
    Det är inte så mycket skillnad mellan speedmod och standardkerneln faktiskt. Tidigare var det större skillnad, men Samsung har jobbat ikapp på sistone. Länk till speedmod ligger i slutet på detta inlägg, men det är en gammal version för Froyo, och den fungerar inte till Gingerbread så försök inte flasha in den.
    När det kommer till Odin har jag kört med Odin3 1.7 och det har fungerat felfritt hittills. Men som sagt, jag avråder flashning av kernel om du inte upplever stora problem med just lagg och batteri i dagsläget.

Tourist In Paradise: Samsung Galaxy S: Download SpeedMod kernel

Last edited: 7 juli 2011
  6. filur93

filur93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag har själv flashat in den versionen av SpeedMod som du pratar om. Den fungerar i stort sätt felfritt, men auto brightness fungerar inte. Sen har jag inte lyckats konvertera till ext4-filsystemet, men det beror nog inte på SpeedMod i sig :P

Edit: Fel av mig, auto brightness fungerar tydligen visst :)

Last edited: 7 juli 2011