Hej Testar min Hero i solna med speedtest.net. Jag har ett Turbo3G med Telenor och telefonen markerar H (vilket jag tolkar är koppling med hdspa, högsta hastighet) Får vid alla tester bara runt 350 kbps nedladdning, 250 kbps upp. Ringde Telenor och kollade. Enligt dem så borde jag få bättre resultat, fick en antydan om att de hade vissa driftstörningar som kan påverka. Hade senaste typen av simkort, så det skulle inte påverka. Testat både igår och idag, på flera olika platser. Aldrig hastighet över det som motsvarar 3g. Har även testat med Bredbandskollen, liknande resultat. Någon som får bättre resultat?
DL: 468Kbit/s UL: 405Kbit/s Operatör: 3 Men men... prova när det inte är så stor belastning i cellen du befinner dig i? Man delar ju faktiskt på cellens totala kapacitet.
hmm, fick bara DL på 430kbit idag med TRE i Norrköping. Iofs väääldigt dålig mottagning här. Brukar ligga på minst 1.5mbit annars
Kolla vilken server den kör mot! Min var inställd på Köpenhamn och när jag ändrade till Malmö fick jag bättre resultat. Jag bor i Ängelholm. Malmö Ner: 825 kbps Upp: 419 kbps Ping: 289ms Köpenham Ner: 576 kbps Upp: 35 kbps Ping: 289 ms Har TRE som operatör
Har testat lite mer, och mot flera olika servers. Samma resultat, ned ligger på 358-361, upp mellan 240-263. Hade det varit belastningsproblem på Telenors nät, så borde det vara lite större variation. Och det är ju skumt att det stryps precis vid 3g max. Växlade över till 2g only, naturligtvis lägre hastighet 40 kbps ned, men hela 1100 upp!. Tillbaks till H, samma resultat, och max kring 360. Omstart av telefon, samma resultat. Kan ju vara något skumt på just den här telenormasten, får se om det blir annorlunda på annan plats när jag kan testa senare.
Kolla så du har rätt APN. internet.telenor.se skall det vara, och ingen proxy. Ibland kan det vara services.telenor.se som det är preconfigat. På den får jag vara 384 kbit, men på internet.telenor.se får jag 6.2 mbit här i göteborg.
Telenor har ju lite olika abonnemang som man kan köra beroende på hur mycket man vill betala. De är i 3 olika typer: 1. Full fart och obegränsad mängd data per månad. 2. Full fart men begränsad till 2gb data sedan blir hastigheten sänkt till vanlig 3G standard 3. begränsad fart till 3G men billigt abonnemang. I alla dessa fallen så begränsas farten i själva nätverken och inte av kopplingstypen du har. Du kan alltså H eller 3G symbolen för vilket typ av koppling du har mot basstationen men ändå bara ha 3G fart vidare i nätet mot exempelvis då speedtest.net Mot bakgrunden av hur du beskriver det hela så verkar det som att du har strypt hastighet av någon anledning. Om det är för att du har ett abonnemang som stryper hastigheten eller för att Telenor konfat fel kan jag inte säga men om du har ett fullfart abonnemang tycker jag du skall be Telenor kontrollera det hela en gång till.
[SOLVED] Speedtest.net - Telenor hastighet Bytte till internet.telenor.se och tog bort proxy i APN. Och har nu ca 2500 ner, 400 upp! Så det löste det hela, tack packetlss och andra för tips och hjälp. Här har man kört Hero i en hel månad utan dess fulla potential!
Hmm, har tele2 och får pisamma 65kbit ner och lurigt nog 1023 upp... Sitter hemma i lägenheten med full mottagning...verkar lurt det här.
DL:2283 kbit/s UL:154.5kbit/s Detta med mellan 1 och två staplar, utanför Norrköping. Har mätt upp DL på 3500kbit/s när jag gick upp på taket på jobbet och har extremt bra mottagning EDIT: Med WLAN hemma (blev lite besviken) DL:4069kbit UL:355kbit Datorn med N-draft ligger på 12.8mbit på vårt trådlösa nät hemma. Hmm, lite illa
DL: 1400-2500kbps UL: ~390kbps Ping varierar från 130-600ms Med Telia på jobbet i Stockholm city. Ska prova hemma där jag har usel täckning vid tillfälle...
DL: 5040 kbps UL: 731 kbps Ping 1116ms Telia med Alla staplar Götene i min lgh Körde i mot server Oslo
Har Telenor. Min Apn var inställd på service.telenor.se Om man ändrar till Internet.telenor.se och tar bort proxy, ska man ta bort port också? Provade utan att ta bort port och det fungerar. // Erik
Jag har telenor surfa obegränsat för 59 kr/mån. Testa speedtest på telefonen och fick: Uppl: 350 kbps Ned: 250 kbps Ändrade sedan som stod här till internet.telenor.se och ingen proxy. Men jag får samma resultat som innan hela tiden. Plus att när jag bytte kunde den inte koppla upp via 3G. Men idag dagen efter när jag prova så funka de. Jag har originalrom och radio från när jag köpte den. Kan det ha något med det att göra? Bor i göteborg också så täckning saknas inte