Speedtest Xperia Ray

Diskussion i 'Xperia ray' startad av candybag, 18 jun 2012.

1. candybag

candybag Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

God morgon,

jag upplever en väldigt långsam uppkoppling med min Ray mot Tele2s nät. Jag ska enligt mitt avtal ha upp till 6 mbit/s, vilket jag inser att jag inte får. Jag har kört Speedtest på ett antal olika platser för att se om det är platsen som gör skillnad, men jag ser inget sånt resultat. I Speedtest så är Överföringshastigheten ca 800 kbps, vilket jag kan tycka är okej. Hämtningshastigheten däremot har ännu inte kommit över 100 kbps, vilket är bedrövligt!

Innan jag börjar skälla på Tele2 tänkte jag höra ifall det är någon av er som har något tips på en inställning i telefonen jag kan ha missat. Telefonen är uppdaterad, fabriksåterställd, nya inställningar installerade, kör 3G. Jag tycker inte att jag missat någon inställning?:mad:

2. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Välkommen till tele2:s värld. Man lovar berg och håller mullvadshögar. Inne i Göteborg kan den stå och tugga evigheter även under lätt nätbelastning. Upplevde samma sak med S2:an jag hade.

Med RAY via tapatalk

3. candybag

candybag Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant, för det är i Gbg och Kungsbacka som jag befinner också:)

Det som är intressant i sammanhanget är att min sambo, som har en iPhone, inte alls har samma problem med samma operatör..

Last edited: 18 jun 2012
  4. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Konspiration.

Med RAY via tapatalk