Speedway Leger ägare sökes för test

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av alelos, 28 apr 2023.

1. alelos

alelos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag beställde en speedway leger till brorsan för några veckor sen men den verkar inte fungera som den ska.
    Den klarar inte att köra upp för en asfaltsbacke med start vid 7 graders lutning, den dör vid 9 graders lutning. Min Ninebot Max g30e II klarar samma backe.
    Här kan ni se videoklipp på testet:
    View: https://youtu.be/0uDzwY7S3KI

Sen så håller den på att slå av vid olika tillfällen så man måste starta om den, ibland gång på gång på gång.
    Jag är i kontakt med företaget vi beställde den av men jag är rädd för att de kommer säga att det inte är något fel på den och då måste vi stå för returfrakt, undersökningsavgift och kanske frakt tillbaka igen. Jag litar inte på återförsäljaren.

Nu till min fråga: Är det någon i GBG som äger en Leger som kan tänka sig att möta upp oss så vi kan jämföra och se om den Legern beter sig likadant i samma backe? Skulle vara guldbevis att skicka till företaget.
    Jag vet inte om man kan skicka privata meddelanden här eller hur man gör då jag gick med här bara för att få hjälp i denna frågan. Berätta gärna hur vi kan komma i kontakt annars.

Mvh Alexander

2. Beast109R

Beast109R Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy s23 Ultra
    Telefon 2:
    Asus Zenfone 8 Flip
    Telefon 3:
    Motorola Edge 30 Pro
    Platta:
    Sammsung Galaxy Tab S2
    Har du kollat inställningarna för hur mycket i kraft i procent(P8) som den är inställd på, kolla in manualen.

Bifogade filer:

Kristy gillar detta.
  3. alelos

Mottagna gillanden:
    0
    Yes, p-inställningarna är kontrollerade. I videon kan du se vad vi hade för inställningar.

4. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 007

MINA ENHETER

Sorry, jag har ingen kunskap i frågan. Hoppas det trillar in några bra svar i tråden.
    Privat meddelande bör du kunna skicka, även som nyreggad mig veterligen. Jag skickade ett testmeddelande till dig precis.
    Vill du namnge företaget du köpt av? I vilken stat finns företaget, utomlands eller?

Jag tänkte fråga om backen i klippet möjligen ligger i Tantolunden i Stockholm, men ser nu att du har skrivit Göteborg i din text. Jag bor i GBG också. Får jag fråga var backen ligger? Hade en känsla av att jag kände igen den men kan inte placera riktigt ;-)

5. ecksbocks

ecksbocks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Det låter verkligen som ett fel. Jag testade en Leger Pro och bestämde mig för en Dualtron Mini istället, båda kändes ungefär lika pigga.

Vad är det för oseriöst företag?

6. zebbe70

zebbe70 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Tjena.
    Åk till Urban Corner och prata lite med dom.
    Be sen att få testköra Leger, då kan du jämföra och få svar direkt.
    Mvh.

7. alelos

Mottagna gillanden:
    0
    Tja! Jag frågade om vi kunde få låna en Leger men det ville de inte. Kanske skulle jag bara frågat om att få testköra en istället.

Vi skickar upp scootern till återförsäljaren vi köpte den av så får vi se vad det leder till. Skulle dock varit trevligt om man kunde fått jämföra och kört en annan Leger innan vi skickade upp den. Så om det är någon som har en, hör gärna av er. Jag kan betala dig ett par hundra kronor för att få testa den en stund.

8. ecksbocks

ecksbocks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Kan du inte skriva viken återförsäljare det är?