Spekulationer kring 2.1 update

Discussion in 'Hero' started by philipsward, Jan 23, 2010.

1. philipsward

philipsward Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd i vilken vi kan spekulera lite i allas vår efterlängtade uppdatering, 2.1.

Så vad tror ni, när kommer den, och vad kan man förvänta sig av den? Jag är inte så jätte insatt, men jag har förstått att man kan förvänta sig att telefonen blir lite rappare, hur mycket snabbare skulle det vara ungefär, i procent?

2. Ziroo

Ziroo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

De kanske hoppar över 2.1 och börjar på 2.5, man vet aldrig!

3. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det jag ser fram emot mest är utan tvekan den nya butiken, valet att kunna se vilka applikationer som drar ström samt den nyare musikspelaren. ^^

Att kunna använda Google Goggles kommer väl också vara ganska kul, men inget nödvändigt.

4. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

xD

Den hade ju varit bäst...
    -"Ni får vänta ett halvår till, men det är bara för att vi vill satsa på det senaste!"

Hehe...

5. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

3.0

6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej nej nej nej... jag ger mig fan på att HTC väntar tills Google har släppt 6.5... först då kommer dom släppa 2.1'an...

7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    snälla kan någon förklara vad dom faktiska skillnaderna blir som är kända???

8. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  9. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  10. philipsward

philipsward Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Mejlade HTC igår och frågade hurvida vi skulle få en uppdatering eller inte, fick följande svar:

"Hej Philip

Tack för din förfrågan gällande Android 2.x till Hero.

Det är en uppdatering på gång, men eftersom väldigt mycket av systemet blir ändrat av oss i och med SenseUI
    så tar det längre tid att få klar ROM uppgraderingar till våra telefoner. Men som sagt är den på gång."

Så den kommer iallafall, frågan är bara när...

11. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag brukar ryta till när folk gnäller men om nu HTC släpper en 2.x och dom då INTE skulle ha jobbat hårt med funktionaliteten - då skulle jag bli rätt grinig, hehe...

Nu tror jag iof att HTC gör just det, lägger en MASSA krut på just 2.1 & SenseUI för att helt bräcka konkurrensen - men tills vi ser det så är det ändå bara spekulation... ;D

12. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där låter ju inte så bra, med tanke på hur mycket buggar de infört i Android med sina ändringar för SenseUI i nuvarande HTC Hero ROMen. :(

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    exakt vilka buggar har jag i min Hero?

14. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Allt kanske inte är buggar, men det här är några saker jag stör mig på iaf. :) Och det är ju svårt att vara helt säker på att allt beror på HTC eftersom jag inte har någon annan android mobil att jämföra med.

De har sakerna har jag sett trots att jag kör min mobil utan några widgets och använder i bara inbyggda apps (använder inte peep, facebook eller flickr integreringen). Slår man på sånt så finns det säkert ännu mer lättupptäckta problem att hitta. Har försökt förklara problemen för HTC support, men deras respons är bland annat att man inte kan skriva program som läcker minne i Android. ;)

com.android.phone krashar ibland, verkar ha att göra med ändringar HTC gjort i ServiceStateTracker i kombination med knepig data från mobilmast. Tills man märkt att detta har hänt kan ingen nå en eftersom man måste mata in pin-koden igen när com.android.phone processen startas om.

com.htc.android.htcime läcker minne, tydligast ser man att två Assets och AssetManagers läcker varje gång tangentbordet visas. Inte så bra eftersom den processen är inställd på att i princip aldrig stängas av.

Kalendern visar inte notiferingar för händelsepåminelser i status raden efter att skärmen släckts.

com.htc.provider registrerar nya broadcast receivers för två intents (com.htc.content.Intent.ACTION_BACKGROUND_OP_STOP och com.htc.content.Intent.ACTION_BACKGROUND_OP_GO) lite då och då. De verkar aldrig frigöras, får mig att undra hur många andra mer svårupptäckta problem koden egentligen innehåller.

com.htc.android.mail körs alltid oavsett om man använder Mail (exchange/pop) eller inte. Förstår inte varför, men det beror på servicen .eassvc.EASAppSvc som jag inte har någon aning om vad den gör.

Något verkar få antalet Views, Local Binders och Proxy Binders i android.process.acore att öka hela tiden. Det är också en process som aldrig avslutas.

com.android.phone ser ut att läcka Views och AppContexts, inte så lyckat med tanke på att den heller inte avslutas (förutom när den krashar pga andra buggar då).

Webläsaren krashar för en del sidor, tex om man använder Google Tasks for Android sidan.

Ibland har mobilen problem med att återupprätta 3g förbindelser. Löses oftast genom att man sätter på flight mode och sen stänger av det igen. Kan ha att göra med att jag har tele2.

Om det finns både 3g och hspda master i närheten så växlar mobilen kontinuerligt mellan dem (nån gång per sekund ungefär), vilket känns lite onödigt.

Skärmlåset avaktiveras när man avslutar samtal via handsfree, leder många gånger till att jag ringer upp nån igen när jag har mobilen i fickan.

Osv osv osv. :)