Spel likt "The Oregon Trail: Settler"

Diskussion i 'Spel' startad av greyhound, 5 mar 2012.

1. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej, jag testade "The Oregon Trail: Settler" ett grymt roligt spel där man ska bygga upp en stad. Man har visst mycket energi som laddas på hela tiden. Lite som Mafia wars och liknande. Att tjäna pengar och producera saker tar lite tid, allt från en minut till flera timmar.

Det tråkiga är bara att efter ett tag kommer man till punkten när du behöver vänner eller betala för att komma vidare osv. Då blev spelet väldigt tråkigt helt plötsligt.

Någon som har tips på liknande spel där man bygger en stad eller driver ett företag som man kan spela lite ibland och spelet rullar på i "bakgrunden" typ. Jag har inget emot om det kostar lite pengar bara det är värt det och jag slipper skaffa massa vänner som spelar för att kunna komma vidare.

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

3. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

THE POWER OF FRIENDSHIP
    Fantasy Town is even more fun when shared with friends! Be social and invite them over to see your awesome village and check out theirs too. You can even exchange gifts to help each other make an even more amazing town.

Jag gissar eftersom båda spelen släpts av Gameloft att man är lika beroende av vänner i båda.