[Spel] Lite allmänna frågor.

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by THEAWESOMEDUDE, Jan 15, 2012.

1. THEAWESOMEDUDE

THEAWESOMEDUDE Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Håller på att utveckla ett spel just nu! Har en bra och unik spelidé.
    Men har ett bekymmer...

Jag tänker väldigt mycket på hur man ska göra ett spel kul... När man utvecklar ett spel kan man ju med små justeringar ändra ganska mycket på hur spelet utspelar sig? Tex, lägga till fler attacker, göra fienden bättre, lägga till fler olika fiender, ska man ha samlar objekt som coins, ska man ha så man kan uppgradera sina vapen, eller ska man skala ner det till simplare där man inte uppgraderar utan man har sina vapen och så är det med den saken... Dessa är frågor/liknande frågor som stör mig.

Tänker liksom, att man utvecklar och sen släpper spelet, och så kunde man har gjort något annorlunda och fått en större "succe". Väldigt mycket velande och har svårt att få en riktigt klar bild hur spelet ska se ut i slutet eftersom jag velar med sånna här frågor.

Någon som har/känner liknande?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Använd beta-testare som kan utvärdera spelet under en längre tid och låt dem komma med synpunkter. Testa alla olika små ändringar på dem och se vad de gillar bäst. Ju längre du kommer med spelet desto fler beta-testare tar du in.

Personligen så föredrar jag enkla spel på mobilen där jag snabbt kan starta ett spel och inte behöva ägna mycket tid till många små detaljer. Det ska även enkelt gå att ta en paus och återuppta eller börja om från början.

3. nadam

nadam Youth Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Beta-testare är bra. En liknande variant är att titta på när någon i din närhet testar spelet. Försök att inte lägga dig i utan bara titta, lyssna och anteckna. Uppmana användaren att "tänka högt" under spelandet. Så fort du känner att du behöver förklara något för användaren så är det ett tecken på att något fattas eller kan göras bättre. Prova med olika typer av användare, män, kvinnor, barn etc.

Sen när väl spelet är släppt så kan du ju också rätta buggar, lägga till nya saker och släppa nya versioner av samma spel baserat på vilka kommentarer du får på market. Om det är större ändringar så kan det bli ett helt nytt spel. Det är inte ofta man får en succé på första försöket :)

4. roblibob

roblibob Youth Droid Medlem

MINA ENHETER