[SPEL] Prototype Alpha

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av rxappdev, 12 nov 2012.

  1. rxappdev

    rxappdev Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag håller på att utveckla ett spel som jag kallar "Prototype Alpha". Den är från och med idag (2012-11-12) upplagd på Play Store som öppen beta.

    Tillfälligt på is på grund av mer aktivitet i mitt första projekt. Återupptar projektet så fort uppdateringarna är klara. ( https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=75533 )
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Spelet går ut på att klara av banorna som består av olika slags objekt som man skall antigen klicka på, glida över, dra upp eller helt enkelt undvika - med växande svårighetsgrad.

    Spelet finns på play store här:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=se.rx.prototypealpha

    Jag skulle jättegärna vilja höra era synpunkter!
    • Är någon bana för lätt?
    • Är någon bana för svår?
    • Hittar ni något fel?
    • Laggar spelet på er enhet?
    • Tycker ni något borde förbättras?
    • Saknar ni något?

    Todo-lista i nästa inlägg. Njut av några bilder:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 3 feb 2013
  2. rxappdev

    rxappdev Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    ToDo-lista:

    Här kommer jag lista allt som planeras att tillkomma i spelet.
    Era förslag kommer också med! Allas röster räknas så kommentera gärna!

    • Done! Fixa grafiken på knapparna i huvudmenyn
    • Lägga till inställningar
    • Lägga till inställning för färgval
    • Lägga till inställning för ljud-volym
    • Done! Lägga till MUTE-knapp
    • Lägga till Infinity-spelläget
    • Lägga till bonus-banor
    • Fattas inställning Lägga till bonus-förbättringar(specialeffekter i spelet)
    • Done! Lägga till text till knapparna i huvudmenyn
    • Lägga till skärm där man väljer vilken värld man skall spela
    • Lägga till 16 banor + 4 utmaningar för värld två
    • Lägga till bakgrund till skärmen där man väljer nästa bana
    • Fixa grafiken på stjärnorna på banan där man väljer bana
    • Done! Snabba upp TUTORIAL-texten
    • Done! Förbättra skuggningen av TUTORIAL-texten
    • Snabbfix! Lägga till "SKIP" knapp till TUTORIAL
    • Lägga till "visa aldrig igen" check-box till TUTORIAL
    • Lägga till inställning för återställning av tutorials
    • Lägga till dedikerad TUTORIAL knapp som låter en kolla allt
    • Lägga till grafisk TUTORIAL istället för text
    • Done! Lägga till ljud när man har vunnit
    • Done! Förbättra ljudet när en "pjäs" når botten
    • Done! Fixa till utseendet på "spelobjekt"
    • Done! Fixa alternativa färger för "spelobjekt"
    • Fixa grafiken på hjärtan som indikerar liv
    • Fixa så hjärtan spricker när man förlorar liv
    • Done! Fixa en ordentlig poängsammanställningsskärm
    • Fixa till poängskylten
    • Done! Fixa släppande tryck-punkter special-effekt
    • Done! Fixa draglinjeeffekt för tryckpunkter
     
    Last edited: 27 nov 2012
  3. rxappdev

    rxappdev Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har varit sjuk tisdag-onsdag så jag har inte kunnat göra något.

    Men idag fixade jag till lite efter jobbet! Dock så laddar jag inte upp något nytt då det känns onödigt att folk skall behöva uppgradera för varje liten ändring man gör. Snart är det dock helg så då blir det mycket tid "över"! :)
     
  4. rxappdev

    rxappdev Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu har jag spenderat det mesta av dagen på att fixa lite grafik. Gick över till att använda vektor-grafik för att skapa knappar. Kul erfarenhet då jag aldrig har sysslat med det innan! Fick lära mig ett nytt program och massa häftiga tricks med vektorgrafik.

    Kommentera gärna vad ni tycker om dem nya knapparna (kommer finputsa på dem senare så att man får rätt knapp baserat på skärmens densitet istället för skalat version).

    Obs! Tänk på att det kan ta några timmar innan google uppdaterar sidan. Ändringarna finns i version 0.3 av spelet.
     
    Last edited: 19 nov 2012
  5. rxappdev

    rxappdev Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Massa små fixar och förbättringar! :)
    Nu med ny grafik så fort google godkänner senaste patchen (uppladdad till Play Store, version 0.7)

    Såhär ser det ut just nu:
    [​IMG]
     
  6. rxappdev

    rxappdev Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tänkte bara be om ursäkt att det inte har kommit nya uppdateringar här på ett tag.

    Huvudanledningen är att av någon "mirakel" så har mitt första spel ( tråd här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=75533 ) börjat gå mycket bättre.
    Den gick från circa 1-2 nerladdningar per dag till 20-30.

    Så jag har jobbat på uppdateringar till den. Jag släppte redan 20 nya banor och jobbar för fullt med version 2.0.

    Återupptar detta projekt så fort jag är nöjd med uppdateringarna till det första.

    Tack för stödet!