Spel till Xperia Active och Ray

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Dave149, 8 okt 2011.

1. Dave149

Dave149 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan. Jag är ganska splittrad just nu mellan dom två telefonerna. Vilken kommer funka bäst för spel, eller är kommer dom vara lika bra pga likadan prolle, graffe och ram? Kommer Active kunna klara av alla bra spel som NOVA 2 utan lagg? Kommer Ray göra det?
    Igentligen vill jag ha Active för den är stöttålig och hälften av min syrras kompisar som har iphone går runt med sprickad skärm enl henne. Samma har jag hört om Android, att skärmen går sönder jättelätt om man tappar den. Och det gör jag ibland med min nuvarande SE k750i fast den funkar kanon.

Tack

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 325
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du väljer mellan active, arc eller ray borde spel att fungera lika bra eftersom hårdvaran i det närmaste är identisk - precis som du själv skriver.

arc S kanske kan vara intressant för dig också. Jag har dock så bra koll på hur den ligger prismässigt kontra arc. Om skillnaden är väldigt stor är det nog inte värt det.

Tänk på att batteritiden för active är svagare bland de modeller du nämner i och med det mindre batteriet på ca 1000mAh. Spel är rätt batterihungriga och planerar du att spela ofta och mycket bör du nog se dig om efter en telefon med större batteri eller där du kan köpa till ett störra batteri.

Dave149 gillar detta.
  3. Dave149

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer man kunna köra Nova 2, Pocket legends, Order and Chaos på active utan lagg? Med tanke på att den har bara 320x480 pixlar i skärmupplösning.

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 325
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar som att Order and Chaos liksom N.O.V.A 2 inte är HVGA-kompatibelt (320x480) då dessa titlar inte dyker upp på Android Market med active. Pocket Legends, Star legends fungerar däremot fint och utan något påtagligt lagg.

För bästa kompatibilitet är det nog bäst att satsa på en enhet med WVGA-upplösning eller bättre.

N.O.V.A 2 HD, Order & Chaos samt Pocket Legends etc. dykker upp för arc.

5. Dave149

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, Det verkar luta sig åt Arc S hållet nu. Tror du att den kommer klara av alla spel som den "vanliga" Arc klarar? För att när jag kollade på Gamelofts kompatibilitets sida så fanns den inte med, men Arc fanns. Är det bara så att dom har bara inte hunnit lägga till den?

Tack