Spela in video med bra ljudkvalitet i Desire-familjen

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jenordfoto, 15 maj 2011.

1. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hej!

Inleder medlemskapet här med att starta en tråd som gäller kanske främst Desire familjen där ljudet vid videoinspelningar är ruggigt. Jag undrar om man på grund utav det inte kan göra en app..en videoinspelarapp som man kan använda som ersättare till den som finns idag, där codecen för ljudet inte är AMR. Jag är ingen duktig programmerare men för gärna fram förslaget då jag efter den här filmen http://www.youtube.com/watch?v=e3R5No2PS5g insett att det kanske inte är omöjligt ändå.

Är det någon som har frågor eller funderingar, har det varit på tapeten förut eller vore det helt omöjligt? Jag drar mig för att spela in filmer på grund utav den låga ljudkvaliteten i nuläget.

Last edited: 15 maj 2011
  2. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Låter som en bra ide. Hur det skall utföras vet jag inte.. men tycker även jag att ljudet är för jäkla dåligt i desire när man spelar in film..

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Eller så tar du och gör som alla seriösa filmskapare gör; spelar in bild och ljud på separata enheter och sen klipper ihop det i nån videoredigerare???

4. jenordfoto

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Vem tusan har lust att sitta och klippa ihop allting man spelar, speciellt på en telefon? Jag ska inte spela in någon musikvideo, jag vill kunna dela med mig enkelt, inte behöva sitta och redigera allting i flera timmar efteråt. Hur tänkte du egentligen...

5. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vad är det för app i videon han använder för röstinspelning, så liknar ju dock inte min :)

6. jenordfoto

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

PCM Recorder. Fanns två olika, en Light och en inte Light. Upptäckte dock ingen skillnad mellan dom.