Spela musik som ligger på nätverksdisk?

Diskussion i 'Applikationer' startad av annerborn, 3 nov 2010.

1. annerborn

annerborn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Hur gör man för att spela upp musikfiler som ligger på en nätverksdisk (tex på ett NAS) på sin Telefon (Hero m android 2.x)?

Finns det nån musikspelare som klarar detta, eller måste man först ha nån app som "mappar" upp disken?

mvh, Nicke

2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag har en nas,en synology. Dom har egen app som kan streama ifrån sitt egna musikbiblotek.

3. Radioman62

Radioman62 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Twonky Media Server

Jag köpte nyligen produkten Media Manager där serverprogramvaran som heter Twonky server ingår. Installerat på PC.
    Sedan är deras androidapp för mobilen gratis. Jag har kört den litegrann sedan igår på min nyköpta uppgraderade SE X10. Tidigare bara kört musik mellan PC datorerna i hemmanätverket.
    Frågan är om hastigheten räcker för att trycka film och bilder från mobilen till vår HTPC server och dess 42" plasma. Skall testa de närmaste dagarna. Det finns så mycket roligt och så lite tid .... :P :)

Detta med DLNA kompatibla UPNP spelare, push media, streaming osv. var nytt för mig för några veckor sedan. Nu har jag lagt upp hela min musiksamling i en PC på hårddisk. Kanonbra att kunna söka på artist, låt osv.
    Detta är framtiden för media.
    :cool:

Cheers // Ove

4. Kissinger

Kissinger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa HomePipe Free.
    Man skapar ett konto hos dem och laddar ned ett program till datorn och ett till telefonen.
    Nackdelen är att en dator måste vara på. Men det är en början.

5. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Subsonic kan jag rekommendera, framförallt om musiksamlingen är väldigt stor (typ 10 000+) så bygger den ett väldigt bra bibliotek med servermjukvaran. Tveksamt om det rullar på en vanlig NAS tyvärr, men koden är skriven i java så om du har en lite lyxiare NAS så kanske :P

6. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER